אם הטרמוסטט תקין, הרכב יגיע לטמפ' העבודה וישאר בה. טרמוסטט תקול יגרום לדברים הבאים:
אם נתפס במצב פתוח / הוצא לחלוטין - הרכב לא יגיע לטמפ' עבודה, בעיקר לא בזמן תנועה. ישפיע על תצורכת הדלק שתהייה גבוהה יותר, וכמו כן השמן המשמן את המנוע לפי דעתי "יעבוד" פחות טוב (הוא יועד הרי לשמן מנוע חם).
אם נתפס במצב סגור - הרכב יתחמם, והדבר יראה בבירור על מד הטמפ'.
אם נתפס במצב חלקי - ההיגיון אומר שיקח לרכב קצת יותר זמן להתחמם, אבל לאחר שיתחמם במצב מאמץ הוא לא יצליח לקרר את עצמו כמו שצריך ויתחמם מעבר לנדרש.
אם אין לך חימום בתא הנהג, זה אומר שהרדיאטור חימום הפנימי, שנמצא מתחת לדשבורד ככל הנראה תקול ונזל בעבר, ולכן ניתקו את זרימת המים אליו. לא משפיע על דבר מלבד זה שאין חימום. באם תהיה מעוניין לתקן זאת, העלות דיי יקרה (עקב העבודה המרובה, שכן יש לפרק את כל הדשבורד).
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
|