צפה בהודעה יחידה
ישן 23-10-09, 13:24   #7
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
צטט:
הרכב זולל מים בכמיות מטורפות ליטר לשבוע לערך, מבדיקה שעשיתי במוסך לא מורשה טען המוסכניק כי ככל הנראה המים חודרים למנוע דרך ראש המנוע ויוצאים באגזוז.
מעניין אותי אם זה באמת מים או נוזל קירור מקורי של הרכב, אם זה הראשון - לא הייתי מתפלא על ראש מנוע פגום.

ליטר "מים" בשבוע ש"נעלמים" לתוך המנוע, לפי מיטב ידיעתי לא "נעלמים", אלא מתערבבים עם השמן (אם אטם הראש נפרץ, מעברי השמן והנוזל קירור כבר לא מופרדים והם מתערבבים אחד בשני) - אם זה היה המצב, היית מרגיש זאת ממזמן, שכן השמן כבר לא היה בדיוק שמן, וכתוצאה מכך לא משמן את המנוע כמו שצריך, וכתוצאה מכך המנוע היה "נתפס" בסופו של דבר, בעיקר לאחר שהגיע לטמפ' גבוהה, מה שהיה קורה מהר מאד מכיוון שאין שמן ונוזל קירור שיקררו את פעולתו. כמו כן, היית רואה את ה"טחינה" המפורסמת (ברגע שהנוזל קירור מתערבב בשמן, הוא מקבל מעין גוון ומרקם של טחינה) על המדיד / פקק מילוי השמן. אם באמת זה המצב, בנוסף היית רואה עשן לבן סמיך מהאגזוז, שמתגבר עם לחיצה על הגז, ורוב הסיכויים שהרכב כבר היה סובל מקירטועים למינהם.

אני ממשיך עם ההמלצה של האחרים פה - תחליף מוסך (דיי חאפרי לקבוע פגיעה בראש מנוע כך), וקח את הרכב לבדיקה יסודית של מערכת הקירור - יכול להיות גם פקק אלומיניום (נראה בסלנג "פקק נס קפה" אם אני לא טועה) שנהרס, והנוזל קירור זורם דרכו החוצה מהמנוע.

בקשר למוסך, ההמלצה הדיי גורפת של חברי הפורום מהמרכז הינה "מוסך שמשון" שממוקם ביהוד.
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'

נערך לאחרונה על ידי Ron_Dadon : 23-10-09 ב 13:28.
Ron_Dadon מנותק   הגב עם ציטוט