סטס, הפביה vRS הייתה מוצלחת ומהנה מהפולו TDI130 והאיביזה TDI130 שנחשבו "ספורטיביות" ממנה.
ה-vRS אומנם הייתה מדוזלת, אבל הייתה הוט האץ' לכל דבר והייתה מכונית מאוד מוצלחת ונמכרת בבריטניה בעיקר.
האוקטביה vRS - דור ראשון - הייתה יותר GT משפחתית מהירה מאשר ספורטיבית
אך זכור לי שהיו שהעדיפו אותה על פני הלאון 20VT עם ההנעה הכפולה.
האוקטביה vRS - דור שני - מהווה שיפור משמעותי ביחס לדור היוצא.
מציעה תא נוסעים איכותי, מושבים מצויינים, רשימת איבזור מכובדת, התנהגות מחודדת וביצועים משופרים.
מבחינת התנהגות והנאה מנהיגה היא ממותגת בין ה-GTI דור חמישי לבין לאון FR דור שני.
הגולף מציעה התנהגות מחודדת עוד יותר, ביצועים מעט יותר טובים (ב-DSG) אך נוחות הנסיעה שלה נוקשה יותר, הרבה פחות פרקטית ויקרה יותר מידי.
האוקטביה מציעה התנהגות מעט פחות מחודדת (בעיקר בגלל תוספת המשקל) אך מציגה ביצועים טובים למדי, התנהגות טובה וכיפית, נוחות נסיעה עדיפה משמעותית ופרקטיות מטריפה.
הלאון... עזבו. חבל לפרט. בזבוז של זמן.
לא מעט תת היגוי, תא נוסעים שנראה נורא והחומרים בו מרגישים הרבה פחות נעימים ואיכותיים, נוחות נסיעה נוקשה עוד יותר, עיצוב חיצוני מזעזע ומחיר מוגזם.
אבל מה, יש לה מנוע טוב...
סטס, לסיכום...
ספורטיבית בהחלט - רק צריך להבין שהיא לא מיועדת להיות הוט האץ' מסלולית כמו פוקוס ST או מגאן 225 (המדהימה).
היא נועדה להיות משפחתית מהירה עם יכולת טובה גם בכבישים הטכניים וכל זה מבלי לפגוע בנוחות הנוסעים, באיבזור או בפרקטיות - והיא טובה בזה. מאוד טובה בזה.
וכמובן, המחיר שלה שפוי הרבה יותר משל הגולף GTI והלאון FR.
עם הצגת מתיחת הפנים - התחיל יבוא גרסת 2.0T עם DSG6 - בנוסף לידני 6.
חבל ששוב שוכחים את גרסת 2.0TDI CR170 בצ'יכיה...
אומנם פיאט היא חברה גדולה - בעלת הבית של אלפא, מזרטי, פרארי...
שקודה היא חלק מקונצרן גדול. גדול הרבה יותר.
מיותר לפרט מה כולל קונצרן VAG בתוכו, נכון?