|
אם כוח ותאוצה לא חשוב לך, ובנוסף אין לך בעיה לנהוג על רכב ידני - קח SX, יצא לך זול ב2-3 אלפיות, וההבדל באיבזור הוא מיזערי עד לא קיים בכלל לדעתי.
צריכת הדלק דומה מאד, וההבדל הוא שולי וזניח (יתרון לידני בתוך העיר, יתרון לרציף בחוץ).
רכב SX שמור שנת 2001, אמור לעלות לך באמת באיזור ה22K (דגש על שמור, לא להתפתות למציאות של "חייב להימכר לרגל טיסה - רק 15000!").
רכב ממוצע היום בישראל נוסע בין 20-30 אלף בשנה. בחישוב מהיר, משנת 2001 - כלומר 8 שנים כבר, נסועה ממוצעת של רכב תהיה בין 160-240 אלף. כל רכב מתחת לזה נחשב ק"מ נמוך לדעתי. רכב עם ק"מ בין 100-120 יהיה מציאה לא רעה בכלל (אם הוא שמור כמובן).
בבדיקה הראשונית לפני המכון - קודם כל בדוק רישיון רכב + תעודת זהות של הבעלים לאשר שהוא אכן הבעלים (המון רכבים כאלה מסתובבים אצל סוחרי רכב רמאים). אם יש באיזור מוסך פיאט, בקרו בו ובדוק האם הרכב טופל במורשה, או לחילופין אם יש למוכר ספר טיפולים/ספר קבלות של טיפולים. בדיקה חזותית כמובן לראות אם הרכב שמור.
הרם את מכסה המנוע. בדוק חזותית לנזילות שמן. בדוק שמפלס נוזל הקירור (צד שמאל, צמוד לקדמת הרכב, מיכל בגוון צהוב-חום) נמצא בMAX או לפחות ממש קרוב אליו. שאל את המוכר האם נוזל הקירור הוא פראפלו (אם הוא יתחיל להתבלבל - אז זה לא). פראפלו למען הידע, הוא הנוזל הקירור היעודי לפיאט השומר על מערכת הקירור שלו במצב אופטימלי.
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
|