צפה בהודעה יחידה
ישן 31-08-09, 22:57   #6
amitbl
Senior Member
 
האווטאר של amitbl
 
תאריך הצטרפות: Jun 2009
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פיאט פונטו אקטואל
הודעות: 164
צטט:
במקור פורסם על ידי student צפה בהודעה
המצבר בפונטו הוא של 50 אמפר ולא 55 אמפר. ב- SX אולי אפילו קצת פחות אבל אין בעיה לשים 50.

בחנות שרפי נתן המצבר עולה 600 ש"ח לשנפ עם 20 חודשי אחריות או דגם פשוט יותר עם אחריות שנה עולה כ- 500 ש"ח (זה המחיר בחנות בת"א). אני גם ממליץ לך עליהם.

אני מציע לך להחליף מצבר מהר כי הוא ימות לך פתאום. 4 שנים זה מכובד מאוד למצבר. עד ההחלפה כדאי לוודא שההדקים של המצבר נקיים ומחוברים טוב למצבר.
תודה Student....
אבל האם באמת נחוץ להחליף מצבר לפני שהוא באמת מת?
זה מסוג הדברים שאני לא רואה איך יכולים לגרום לנזק כלשהו אם הם נהרסים. אני סטודנט בעצמי ואין לי כסף מיותר.
להורים שלי היה דייהטסו אפלאוז עם מצבר שהחזיק להם 6 שנים בלי בעיה (עד שאחי עשה טוטאל-לוס). פולו שהמצבר בה החזיק 4 וחצי שנים, ודווקא בגולף הנוכחי שלהם מ2002 הם כבר הספיקו להחליף 4 מצברים.
זה די עניין של מזל, ואני לא מתכוון לרוץ ולשלם כסף גם כשאין בזה צורך אמיתי...

בינתיים אין לי בעיות רציניות בחשמל פרט למה שציינתי למעלה (וכמו שאמרתי, מקרים כאלה הם נדירים מאוד... אחת לחודש כזה והפונטו ידועה כקצת הפכפכה מבחינה חשמלית).
אהה נזכרתי במשהו נוסף - לפני בערך חצי שנה ניקיתי את האוטו בערך שעתיים עם מוזיקה במערכת של הרכב (לא בפול ווליום אבל גם לא מאוד חלש). אח"כ ניסיתי להניע והרכב לא הניע והשמיע צקצוקים - סימפטום מצבר גמור "קלאסי". הבאתי את הגולף של ההורים והחניתי אותו ליד הפונטו בשביל להניע עם כבלים. לפני שחיברתי את הכבלים ניסיתי להניע שוב פעם אחרונה - והרכב הניע בקלות אחרי מנוחה של 5 דקות של המצבר - מה שנראה לי שמעיד שהמצבר חי ובועט עדיין, לא?

האם כל מה שציינתי הם סימפטומים שמעידים על מצבר גוסס...?
amitbl מנותק   הגב עם ציטוט