צפה בהודעה יחידה
ישן 20-08-09, 13:52   #9
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
רון- את השיטה של החצי קלאץ ואח"כ עזרה עם הגז אני מכיר מצויין, אך יש רכבים בעלי מנועי בנזין חלשים (האונו בניהם) שלא מאפשרים שימוש בשיטה זו. ברגע שתרים חצי קלאץ המנוע ייכבה מיד, ולכן הפיתרון הוא להרים בלם יד, ללחוץ קודם על הגז כדי להעלות את הטורים ולא לתת "סיבות" למנוע להיכבות, ורק אח"כ לשחרר חצי קלאץ'. בצורה הזו המנוע לא ייכבה לעולם וגם לא ידרדר ס"מ אחד.
אני נהגתי הרבה על VW BORA TDI 1.9 (דיזל ידני) וברכב הזה עשיתי זינוקים רק ע"י חצי קלאץ, אבל באונו זה היה בלתי אפשרי.

גדעון- אני דווקא שמעתי שאתה נוהג מצויין ואתה נראה גם בן אדם אחראי, לכן התפלאתי שרשמת שהדרדרות של 20 ס"מ זה לא נורא. לדעתי זה כן נורא וזה כלל לא בטיחותי. מה תעשה אם מהרגע שתעזוב את הבלם עד שתלחץ על הגז השטיח יתקפל והרגל שלך תיתקע בו? עד שתבין מה קורה ותלחץ שוב על הבלם או תרים בלם יד הרכב ימשיך להדרדר עוד. אם יקרה משהו חס וחלילה מה תגיד להגנתך? "זה לא אשמתי, השטיח נתקע"?
לשאלתך: כן, אני מושך בלם יד גם ברכב בעל גיר אוטומטי שמדרדר בעליה קשה במידה ויש רכבים מאחוריי. במידה ואני לבד על הכביש זה משהו אחר, אני מיד לוחץ על הגז והרכב בקושי מדרדר, אך כאמור אם יש רכבים, בני אדם או בעלי חיים מאחוריי או אם יש סכנה שיש מישהו מאחוריי, אני לא לוקח שום סיכון מיותר ומושך בלם יד.

שיטת הזינוק עם חצי קלאץ' אפשרית רק בחלק מהרכבים בלי שהמנוע ידרדר או יתכבה, אני מעדיף לא לקחת סיכונים ולמשוך בלם יד (אלא אם אני נמצא על כביש ריק ואין אף אחד מאחוריי, אז לא איכפת לי אם הרכב ידרדר קצת אחורנית).

נערך לאחרונה על ידי stio : 20-08-09 ב 13:56.
stio מנותק