צפה בהודעה יחידה
ישן 13-08-09, 22:53   #3
גדיA
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jun 2009
מיקום: כפר סבא
הגלגלים שלי: קליאו
הודעות: 21
הסבר מפורט ניתן לקבל כאן:
http://www.netcar.co.il/magazin/milon.asp#34

בקצרה, ניתן למדוד רק את המומנט.
את ההספק ("כח") מחשבים מהנוסחה: מומנטXסל"ד שבו הוא התקבל לחלק ל726 (ואל תשאל למה...)


מה יותר טוב? תלוי איזו נהיגה מתאימה לך.

ברכב ספורטיבי, עדיף הספק גבוה (הרבה כח) אבל הוא גם מגיע בד"כ בסל"ד גבוה ונקודתי.
כלומר בשביל לנהוג מהר וחזק, צריך למשוך את המנוע לסלד גבוה, ולשמור את המנוע בתחום החזק
שלו על ידי משיכה והחלפות זריזות של ההילוכים (מקרה קיצוני של נהיגה כזו אופנועי ספורט או הונדה S2000).

ברכב משפחתי, עדיף מומנט גבוה בסל"ד נמוך. מקבלים אמנם פחות כח, אבל הוא מגיע בטווח הסל"ד
שאנשים שפויים (בלי להעליב) נוסעים בו. כלומר בין 3000-4000 סל"ד. בנוסף, רצועת הכח קצת יותר
רחבה, כך שלא צריך "לערבב" כל הזמן את ידית ההילוכים (מקרה קיצוני לרכב כזה זה מנוע דיזל).


זה על קצה המזלג, כיוון שלא נכנסנו למנועי טורבו, מנועים superchargers (מגדש על) ומנועים עם תזמון שסתומים משתנה.



בטח כמה "ירדו" על התגובה שלי, אבל כיוון שאני לא מחשיב את עצמי לממוחה בתחום, אין לי בעיה.
אנא תקנו אותי אם אני טועה
גדיA מנותק   הגב עם ציטוט