צטט:
במקור פורסם על ידי Ron_Dadon
קודם כל כמו שנאמר לך אם המחוג בלי מזגן לא מגיע לחצי - זה גם לא תקין (אם כי זו חצי הכוס המלאה, רוב הסיכויים אז שהתרמוסטט נתפס במצב פתוח).
אם יש לך 2 מאווררים לפי מיטב ידיעתי המשמעות היא שהמזגן שלך הוא התקנה ישראלית (יש לך 3 מהירויות מאוורר אפשריות בחוגה?), וההגיון שלי הוא מאד פשוט והיה כזה גם שהייתה לי אונו עם מזגן ישראלי (אולי הרבה פה לא יסכימו איתו אבל זה ההיגיון שלי)- הרדיאטור והמאורר של הרכב שלך מותאמים ע"י היצרן לשימוש של הרכב ללא התוספת של המזגן שמעמיסה על המנוע, ומכאן שאם התקינו מזגן בנוסף, המאוורר הקטן ששמו, בכלל נועד למעבה המזגן ולא לקירור הרכב, ואי לכך ובהתאם לזאת, הרכב שלך לא מקבל את הקירור שהוא אמור לקבל עם תוספת העומס של המזגן.
האם הבעיה קיימת גם בנסיעה מהירה בכביש פתוח? (נסיעה של 90+ רצופה)
אם כן, אז יתכן שהבעיה יותר מורכבת, אם לא, אז כנראה שהרעיון שלי נכון, ובעמידה המאורר לא מספיק בשביל לקרר את נוזל הקירור (מה שקורה לנוזל הקירור בזמן נסיעה מהירה כאשר הרוח מהנסיעה מקררת את צלעות הרדיאטור).
|
תודה רון.
אז ככה:
אכן, בנסיעה, כביש בינעירוני או אפילו תנועה זורמת בעיר - החום יציב, איכשהוא. לא מתחמם יחסית.
הבעיה היא באמת בעמידה בפקק, או סתם בסרק, או בעליות אפילו קלות יחסית.
המזגן הוא אכן של "רסקור", מקומי, ויש הגיון במה שאמרת.
שמעתי על האופציה להרכיב מאוורר מעבה נוסף, קטן, שיפעלו יחדיו עם הפעלת המזגן, אך המכונאי שלי, שהוא באמת מקצוען בתחום, טען שהדבר עלול לגרום לעומס - מכאן לקצר, ואף לדליקה, ונשללה האופציה הנ"ל.
בינתיים, הוחלף פקק לרדיאטור (70ש"ח מקורי), החום עולה מעל לחצי במעט (3,4 מ"מ) ונשאר יציב פחות או יותר, והכי חשוב, אין את בריחת המים שדיברתי עליה. כבר טוב..
בינתיים,לפי המכונאי, נראה לו שאפשר לחיות עם זה, למרות שאני פדנט מאוד, ונמשיך לעקוב ונהוג עם מבטים תכופים לעבר הסקאלה.
תודה לכל מי שעזר וניסה.