|
דיון בנושא - חשיבות הטרמוסטט בפיאט
שלום מכובדים,
רובנו יודעים כי מנועי פיאט מאוד רגישים להתחממות יתר, ועל כן החלטתי ליצור דיון בו אשמח לשמוע את דעותיכם היות והדעות ששמעתי ממקצוענים חלוקות:
דעה ראשונה אומרת שביטול טרמוסטט אומנם זולל קצת יותר דלק, אך עם זאת הוא עדיף, היות והמנוע מתקרר באופן שוטף, ובמנועי פיאט מוטב קריר מאשר חמים, וזמן התגובה של הנהג במקרה של תקלה במערכת קירור המנוע, הרבה יותר ארוך לשם מניעת נזק של התחממות יתר.
דעה שניה אומרת, שחייב שיהיה טרמוסטט פעיל, היות והמנוע עובד בצורה אופטימלית בטמפרטורת העבודה, עם זאת סטייה קלה או בעיה מינורית במערכת הקירור תקפיץ את חום המנוע, וזמן התגובה של הנהג הרבה יותר קצר למניעת נזק התחממות יתר.
לצורך הדיון אשמח לשמוע את דעותיכם, כאשר בואו ניקח בחשבון לצורך הדיון כי אין רדיאטור פנימי!
אשמח לשמוע אחת ולתמיד, האם עדיף לבטל את הטרמוסטט או לא. מה יותר בריא למנוע.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
|