צפה בהודעה יחידה
ישן 27-04-09, 23:36   #7
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
סופר צ'ארג'ר שווה הרבה ויש לו כמה יתרונות על טורבו.
טורבו מסתובב החל מהרגע שהדוושה נלחצת אבל מתחיל לדחוס אוויר רק משלב מסויים (בהתאם לטורבו) מה שיוצר מצב שבכדי לקבל את תוספת הכח שלו אתה חייב להיות מעל טווח הסל"ד הזה.
סופרצ'ארג'ר מתחיל לדחוס כבר מהשלב הראשון ובעצם ככל שהמנוע עולה בסל"ד ככה הגדישה שלו עולה.

מה שלא שווה כלום זה המנוע החשמלי שמפעיל מאוורר, זה שקוראים לו בלינק שנתת סופרצ'ארג'ר זה לא אומר כלום.

ברכבי VW האחרונים, שולבו שתי המערכות בצורה כזו שהסופרצ'ארג'ר עובד מסל"ד הסרק ועד לסל"ד שבו נכנס הטורבו ושם ע"י מערכת מיוחדת יורד הצ'רג'ר ונכנס הטורבו.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)

נערך לאחרונה על ידי raanan_t : 28-04-09 ב 02:41.
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט