|
חברה, זה לא הכיוון. אני מכיר את התופעה, גם אצלי היא היתה.
אם ההסבר מענין אותך, אז ככה:
לדלת יש צירים, ומוט מנוף כזה שמרסן את הפתיחה של הדלת. בקצה המוט, בצד של הקורה של האוטו, המוט מתחבר עם פין לקורה.
אמ-מה, הרוחב של החור במוט גדול מהרוחב של הפין במילימטר או שניים (אני מאמין שבכוונה), ובמרווח פיאט שמו מעיין שייבת פלסטיק.
אם תפתח ותסגור את הדלת אתה תראה שהמוט כל 25 מעלות מקבל דפיקה לכיוון הקורה, שם השייבה אמורה לבלום את הדפיקה.
ברבות השנים, השייבה נגמרת, ואז המוט מקיש על הפין (במקום על השייבה שהפרידה בינהם עד עתה).
אצלי אני פשוט הזמנתי את המנגנון של המנוף עם הווסת (מעיין קפיץ כזה, ביחידה אחת עם המוט) בסביבות ה 80 שקל (או אולי זה היה 160?) אצל סודאי.
אני יכול לחפש לך את המק"ט, אם זה מעניין אותך.
כמובן שתצתרך לדאוג להרכבה של זה (זה אומר פתחיה של הדופן של דלת הנהג, ושחרור כמה ברגים שטיפה קשים להגעה).
עוד אופציה (זולה) היא לנסות למלאות את הרווח בין הפין לשייבה באיזה סיליקון טוב (הייתי הולך על RTV אדום). אבל זה כבר דורש שני ידים ימניות.
|