|
רענן, זה תקף רק למכוניות הישנות, אולי בפונטו דור ראשון באמת צריך להיזהר.
אבל במכוניות החדשות מד חום המנוע נשלט ע"י המחשב- כלומר כשהוא מראה לך על 90 מעלות, בפועל הטמפ' האמיתית של המנוע נעה סביב 87-107 מעלות, ואתה פשוט לא יודע מזה.
תזכור מה היה לאחיך עם ה- HGT עם הרדיאטור הסתום שהצריך עבודת מאוורר על הטמפ' השניה, ואפילו הוא לא הרגיש כי המחוג הראה על 90 מעלות, ובגלל שלא נחצה קו ה- 107 מעלות- המחוג נשאר באמצע.
בפועל, רק כאשר המנוע עובר את קו ה- 107 מעלות, מד חום המנוע מתחיל לעלות והנהג חושב שהטמפ' היא בערך 95 מעלות.
במכוניות חדשות ללא מד חום מנוע אלא רק עם נורה, הנורה תידלק החל מטמפ' גבוהה מ- 107 מעלות, כאשר הרתיחה היא סביב 140 מעלות- כלומר גם הנהג הנוהג ברכב חדש עם נורה, וגם הנהג שנוהג ברכב עם שעון חום מנוע ירגישו באותו זמן בדיוק שקיימת תקלה.
המידע הנ"ל נמסר לי ע"י מרק מ- CF, חוץ מזה שאני זוכר גם את אורן חזן שמספר על התופעה הזו.
|