צפה בהודעה יחידה
ישן 23-01-09, 17:22   #1
Liber
Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: אונו
הודעות: 69
תקלה בחיישן למבדה ואלטרנטור | אונו S70 ies 1372 cc שנת 94

אז ככה, לאחר התיעצות עם חברינו המכובד גיא (STIO) החלטתי לפתוח שרשור חדש שקשור לשתי בעיות שמציקות לי.
נתחיל מהחיישן הלמבדה (שנקרא גם חיישן חמצן). אתמול לאחר שעשיתי טיפול ביקשתי שיעשו בדיקת 4 גזים (לא במוסך המורשה של פיאט , במוסך אחר) הבדיקה הראתה שה CO גבוה מאוד כ 3.4 , לפי המוסכניק זה אומר שהתערובת עשירה בדלק, זוהי הסיבה גם שהאוטו "אוכל" כ 7 קמ לליטר . כמו כן ערכים של למבדה היו נמוכים 0.3 שזה אומר חיישן למבדה תקול והוא המליץ להחליף אותו, ועכשיו אני מדגיש הוא אמר שלא כל החיישנים מתאימים אלא יש שם חיבור מיוחד או משהו כזה. הוא הציע לחפש בפירוקיות אבל אני החלטתי בכל זאת ללכת לחנות חלפים ולבדוק מה מחיר החיישן חדש. הוצע לי אחד סיני ואחד אמריקאי (TOMCO). לקחתי את האמריקאי מחירו 300 ש''ח וזה מחיר שהתאים לי לכיס ובמיוחד שזה חדש, המוכר בחנות אמר שזה יתאים לרכב (4 חוטים) והמליץ על מוסך שיוכל להתקין לי את זה. אלא מה, התקשרתי למוסכניק והוא אמר שאי אפשר להתקין - אז אני בדילמה עכשיו. מצד אחד הבטחתי לו שאני אחזור אליו ומצד שני אני רוצה להתקין חיישן חדש ולא מפירוקיה. אבל השאלה היא האם באמת כמו שהמוסכניק אומר שדווקא לסוג אוטו הזה אי אפשר להתקין חיישן אוניברסלי אלא מקורי או שהמוכר בחנות צודק ואפשר להתקין אותו באונו שלי?

והבעיה השנייה קשורה לרצועה של האלטרנטור. במוסך מורשה של פיאט עכו (למרות שהמלצתי עליו לטובה ועכשיו אני מפוקפק לגבי מקצועיות שלהם) אמרו שהרעש נובע מהאלטרנטור והוא כבר לקראת סוף חייב, עלות החלפתו 650 ש''ח - 85A מחוזק ועוד 125 ש''ח עבודה. באותה חנות חלפים שהייתי היום שאלתי גם לגבי האלטרנטורים והוא אמר לי שאין לואבל עשה בדיקה של מתח בין ההדקים כשהמנוע פועל : 14 נקודה משהו וולט, שלפיו הטעינה בסדר גמור. יכול להיות או שהמיסב דפוק או שהרצוע לא בסדר. ואז הוא שם קצת מים על הרצוע והרעש עבר - כלומר נשללת האפשרות של מיסב דפוק ורצועה יוצאת אשמה. הרצוע עולה 30 שח - לא בעיה אבל העניין הוא שרק אתמול עשיתי החלפת טיימינג וטיפול ושם היו אמורים להחליף את הרצועות הנה פירוט דברים שעשו לי בטיפול : http://www.uploadfileyou.com/viewer....cw13p1q0po.gif
מבקש עצה בבקשה, האם לחזור למוסך פיאט מורשה ולדרוש שיסדרו לי את זה או שלקנות רצועה חדשה.
Liber מנותק  
הגב עם ציטוט