בעיית הצתה רצינית אני כבר מיואש!
שלום חברים יקרים,
אז ככה, אני יעשה את זה מסודר למען הסר ספק, ולתת לכם כמה שיותר כלים לעזור לי.
מדובר בפיאט אונו שנת 94, 1100 סמ"ק, זהו דגם 55. אונו פייר, הזרקה.
מה שקורה הוא, שבאמצע סיבוב הרכב נכבה. מייד ביצעתי את הבדיקות הבאות:
בדיקת לחץ דלק - נמצא תקין עפ"י שעון, עומד בלחץ תקין, דלק מגיע ומשאבה תקינה.
בדיקת ניצוץ - אין ניצוץ!
מפלג הוחלף למפלג משופץ עם מודול הצתה אלקטרונית חדש.
סט חוטי הצתה הוחלפו לחדשים.
האוטו מניע, נוסעים איתו הכל תקין, באמצע סיבוב נכבה המנוע, שוב אני מבצע בדיקה ומוצא שאין ניצוץ (לציין כי הבעיה באה ונעלמת, פתאום אין ניצוץ (הפעם בדקתי אם מגיע ניצוץ מהכוהל), פתאום יש ניצוץ.
בדקתי את צמת החוטים (4 חוטים) הנכנסים לכוהל, כולם נמצאו לא רפופים מהודקים כמו שצריך (שקע תקע) וכולם מעבירים פלוס (+) שהרכב במצב של סוייץ'.
אין ברכב קודנית ולא אזעקה, פיתאום יש ניצוץ מהכוהל, פיתאום אין ניצוץ מהכוהל. לציין שהרכב נמצא מספר פעמים מתכבה גם שהוא עומד, מייד אני בודק ניצוץ מהכוהל ואין ניצוץ. פתאום יש ניצוץ.
האם מישהו נתקל בכוהל שפעם עובד, פעם לא? האם מישהו נתקל בכוהל שמפסיק להעביר ניצוץ במהלך נסיעה?
למירב ידיעתי המועט כוהל או שעובד או שלא. טרם נתקלתי בכוהל שעובד לסירוגין.
לציין פלגים חדשים, צינורות ואקום תקינים, הכל תקין, למעט בעיית ניצוץ הבאה מהכוהל, פעם מגיע ניצוץ ופעם פשוט לא. יש לציין שכאשר הרכב מניע (הפעם שמגיע ניצוץ מהכוהל), בעת שהרכב עובד מונע על הילוך סרק, נשמעים טיקטוקים מהכוהל, האם זה נורמלי?
למען הסר ספק, ברכב תמיד יש סטרטר (שאני מנסה להניע סטרטר עובד כראוי), כמו כן שהמנוע חם או קר, זה לא משנה. הבעיה נשארת בעינה, פעם יש ניצוץ מכוהל, פעם אין .
אודה מאוד לכל המומחים (:
נערך לאחרונה על ידי saar : 17-11-08 ב 01:52.
|