צפה בהודעה יחידה
ישן 16-09-08, 15:55   #20
orenhazan
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מיתר (דרום)
הגלגלים שלי: punto HGT
הודעות: 454
היי רענן קודם הרשה לי להחמיא לך על היידע הרב שיש לך. עקבתי אחרי כמה שירשורים שהיית שותף להם וממש נהנתי לקרוא את התגובות שלך לנושאים שהועלו בשירשור.
לגבי השאלה שלך לגבי משאבת המים ברכב. המשאבת מים ב HGT שונה לגמרי ממשאבת המים של הספייס הרגיל. לך אני מבין יש את הספייס ELX הרגיל לכן קודם כל ההשוואה לא יכולה להתבצע.
רק שתדע שמשאבות המיים בדגמים הרגילים הולכים הרבה לפני מה שאתה הגעת בקילומטר אני מתכוון.
לגבי מערכת הקירור בפונטו אצלי. מהיום הראשון דהיינו 0 קילומטר החלפתי את נוזל הקירור לפראפלו UP.
הרכב הגיע מהיצרן עם הפראפלו הרגיל הכחול. כמובן שמהלתי אותו עם מים רכים. מאז כל שנתיים אני מחליף נוזל קירור כי הנוזל מאבד מהתכונות שלו במשך הזמן.רק לידיעה כללית יש מכשיר מיוחד שבודק את ריכוז החומר בנוזל קירור והאם צריך להחליף כבר את הנוזל קירור או לא.
הבדיקה מתבצעת על ידי הכנסת המכשיר למיכל העיבוי ועל ידי קריאה מסויימת שאתה מקבל אתה יודע מה מצב הנוזל קירור והאם הוא עומד עדיין בסטנדרטים התקינים. המכשיר הזה מיועד רק לנוזל הפראפלו גם האדום וגם הכחול. בנוזלי קירור אחרים הוא נותן קריאות שגויות זה לפחות מה שאני ניסיתי.
שמתי לב שאחרי שנתיים הנוזל קירור עדיין תקין אבל יש ירידה בריכוז שלו ואז ההחלפה מרעננת אותו.
אני גם מדי פעם שוטף את הרדיאטור גם של המזגן וגם של הרכב חיצונית אני מתכוון כי יש להם נטייה במשך הזמן להיסתם על ידי חרקים או כל דבר אחר.
מדי פעם אני משמן את המאווררים של הרכב יש שניים יש להם לפעמים נטייה להיתפס למרות שהם מאוד אמינים ומחזיקים המון שנים.
זהו כעיקרון אני מאמין שבהחלפת הטימיינג הבאה ב 220000 ק"מ אני יחליף את משאבת המים לא בגלל שהיא לא תקינה אלא בגלל שהיא משותפת לרצועת הטימיינג ומה שיילך קודם זה המיסב ואז יכולות להיות תוצאות לא נעימות לעניין הזה למרות שהמיסב מאוד מרעיש לפני שהוא מסיים את חייו אבל בכל זאת לשקט הנפשי אני יחליף אותה מה גם שזו לא הוצאה רצינית.
טוב אני מקווה שעניתי לך על השאלה.
שיהיה יום טוב אורן.
orenhazan מנותק   הגב עם ציטוט