|
בוא נעשה סדר:
יש לך 2 אפשרויות להגיע למכון רישוי כדי לעשות טסט:
1. גרר.
2. אישור תנועה זמני.
אני ארחיב לגבי האישור תנועה הזמני:
את האישור אתה מוציא דרך סניף משרד הרישוי הקרוב ביותר אליך. האישור ניתן ל- 48 שעות ועלותו כ- 40 ש"ח.
עם הוצאת האישור אתה מתחייב לבצע נסיעות אך ורק למכון רישוי, מוסכים, מתקינים מורשים וכ'. כלומר חל איסור מוחלט לבצע סתם נסיעות לדוגמא למכולת, לטייל וכ'.
בנוסף עליך לעשות לרכב ביטוח חובה ורצוי גם צד ג' עוד לפני שאתה מוציא את אישור התנועה הזמני, מכיוון שעליך להתצטייד בתעודת ביטוח חובה, בלי זה- אין אישור.
אתה יכול לעשות לרכב ביטוח רק לתקופה של ה- 48 שעות תמורת כ- 100 ש"ח לערך, אבל אם אתה יודע שהרכב תקין ויעבור טסט, תעשה כבר לשנה שלמה.
אחרי שאתה מוציא את הביטוח ומוציא את האישור ממשרד הרישוי, אתה ניגש עם הרכב למוסך מורשה. שים לב, "מורשה" זה לא דווקא מוסך מורשה של פיאט אלא כל מוסך המורשה ע"י משרד התחבורה (לא מוסך מדרכה).
עליך לעשות לרכב בדיקת בלמים, אם המערכת תמצא תקינה יונפק לך "אישור בלמים" ואיתו אתה צריך לגשת אח"כ למכון רישוי. ללא אישור הבלמים לא תוכל להיכנס לטסט כלל.
במידה ומערכת הבלמים תקינה, עלות הבדיקה תהיה כ- 150 ש"ח (כל מוסך והתעריף שלו). זמן הבדיקה לוקח כחצי שעה וכולל הרמת הרכב על הליפט ופירוק כל ארבעת הגלגלים.
שים לב: אם אתה כבר במוסך כדי להוציא את אישור הבלמים, מומלץ לעשות כבר הכנה לטסט, טיפול 10K, טיימינג (אם לא עשו ב- 3 שנים אחרונות או ב- 60K אחרונים). פשוט חבל אח"כ להיכשל ולחזור שוב למוסך, זה גם מה שאני עושה לפני כל טסט.
כשאתה מסיים עם המוסך, אתה ניגש עם הרכב למכון הרישוי. משלם 62 ש"ח אגרה, מציג תעודת ביטוח חובה, אם הרכב לא רשום על שמך יידרשו ממך ייפוי כוח ותעודת זהות של בעל הרכב (מניסיון).
הערה:
לפני כל הסידורים, צריך לשלם את אגרת רישיון הרכב בדואר/ בנק. עלותה 700-900 ש"ח, תלוי באיזה קבוצת שימוש נמצא הרכב.
|