צפה בהודעה יחידה
ישן 12-09-08, 22:01   #9
vRS
צלם מערכת
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: נס ציונה.
הגלגלים שלי: Skoda Fabia 1.6 16V "SPORT"
הודעות: 846
Fiat Bravo 1.6 16V Multijet FPT, והנה התרשמות - לאחר 1400 ק"מ.

בנהיגה - מנוע:
מדובר במנוע חדש לחלוטין של פיאט, המוצע בשתי גרסאות הספק - 105 כ"ס/29 קג"מ מומנט (6 הילוכים ידני), 120 כ"ס/30 קג"מ מומנט (6 הילוכים ידני או רובוטי).

מדובר במנוע הדיזל הטוב ביותר בו נתקלתי (מיד אחריו 2.0TDI [גרסת 140 כ"ס] של VAG, בעיקר בשילוב המצויין עם DSG).

הוא שקט להפליא - בהנעה, בעמידה ובנסיעה (הסבא הצ'כי עם הפביה 1.4TDI "השכנה" - ניגש ושאל אותי אם מדובר במנוע דיזל או בנזין).
גם שריקת טורבו אינה בנמצא (בסל"ד גבוה ישנה איזה שריקונת קלילה).

זמינות הכוח שלו טובה להפליא - עליות, עקיפות או סתם האצות בישורת (בכדי לא לעכב את את הגרמני הממהר או הצ'כי העצבני)
לא חסר כוח.
מתחת לשיא המומנט (1500 סל"ד) ישנה הססנות מסויימת ולאחר מכן הסוסים מתעוררים .

אגב, המנועים הנ"ל מצויידים במסנן חלקיקים - FPT, בפיאטית.


תיבת הילוכים:
תיבה ידנית בעלת 6 הילוכים.

העברות ההילוכים מתבצעות בצורה מעט מסילתית ונוקשה, בעיקר המעבר להילוך 6 - שמרגיש כאילו אינו נמצא בדיוק מתחת להילוך 5, אלא יותר קרוב לרוורס.

הקלאץ' רך ונעים - אין תלונות.


היגוי:
היגוי חשמלי - קליל להחריד ומנותק.
המשקל משתפר עם העלייה במהירות, אבל לא מספיק.

במצב City המצב מחמיר וממש בלתי נסבל.
מיותר לחלוטין.


מתלים:
על הצד הנוקשה של הסקאלה, גם תודות לחישוקי 16' (הייתי מוותר על חישוקי 17' ו-18' [המדהימים] לטובת הנוחות המשופרת).
בכבישים משובשים (ולא חסרים כאלה בצ'כיה, בעיקר כבישי הלבנים) היא מעט מקפצת ומרגישה נוקשה, אך אינה חובטת או מרסקת עצמות.
בכבישים איכותיים (הכבישים הגרמניים) הנוחות טובה למדי ורק גלים קטנים מוציאים את הבראבו מהנינוחות שלה וגורמים לה לקפץ קלילות.


התנהגות:
לא יצא לבדוק את הנושא - היה גשום ורטוב (אגב, היא נעלה צמיגי גשם סיניים - Goodride , שלא גילו אחיזה מי יודע מה גבוה על יבש) והיא הייתה חדשה לחלוטין (נמסרה לנו עם 21 ק"מ בלבד).


בנסיעה - תא נוסעים:
תא הנוסעים של הבראבו הוא קפיצת מדרגה - איכותי, מוקפד (סוככי שמש מוארים, ידיות אחיזה החוזרות למקומן באיטיות וכן הלאה) ונעים מבעבר.
לצערי הרב, למרות קפיצת המדרגה - במספר מקומות הרווחים אינם שווים (משולשי המראות הפנימיים), חומרים זולים ודקים יותר וכל מיני ניסיונות משעשעים כדי לחסוך (תא הכפפות , לדוג').

המושבים הקידמיים מרגישים יותר כמו כרסאות והם נוחים למדי (אם כי לא לנסיעות ארוכות במיוחד [4 שעות ומעלה]).
המושב האחורי נוח ומשענת היד מוסיפה לאווירה.
מה שכן, חגורות הבטיחות האחוריות עוברות מעט נמוך מידי ודי לוחצות.

מלפנים לא חסר מקום - לרגליים ולראש.
מרחב המחייה מאחורה לא רע בכלל, ורק נהג גבוה יגרום לתחושה מעט לחוצה.

רשימת האיבזור של הבראבו (רמת גימור "דיינמיק") היא לא פחות ממרשימה (בהתחשב בעובדה שמדובר ברכב מהשכרה).
6 כריות אוויר, חלונות חשמליים ("נגיעה אחת"), מראות חשמליות, מערכת שמע מקורית MP3 (של "Blaupunkt", אם איני טועה) עם 6 רמקולים + שליטה מההגה, מחשב דרך מפורט, בקרת אקלים דיגיטלית (מפוצלת שמאל/ימין), בקרת ניווט מקורית (כולל לחצן מצוקה - SOS), תא מקורר לבקבוק 0.5L (מתחת למשענת יד קידמית), משענת יד אחורית (כוללת מחזיק כוסות כפול נשלף ומעיין שולחן), ריפודי קטיפה, סוככי שמש מוארים, תאורה לידיות פתיחה פנימיות, חיישני חנייה מקוריים, חישוקי 16' על צמיגי 205/55, בקרת אחיזה (ASR), בקרת יציבות (ESP) ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים ומפתח קפיצי.

בקיצור, מצויידת בכל טוב - הלוואי וכך יהיה גם אצלנו...

התא המטען גדול יחסית (400 ליטר) והכיל (בקלילות) את הציוד שלנו (מזוודה גדולה + מזדה בינונית + תיק ומעילים) .

רעשי רוח מציקים מגיעים מאיזור המגב הקטן (שיושב מעט גבוה) ובמהירויות גבוהות כמובן שישנם רעשי רוח גם מקורות A.
המנוע עצמו שקט להפליא (שקט מה-1.6 הבנזיני שלי ) ורק בסל"ד גבוה הוא נשמע בתא הנוסעים ולא בצורה מציקה או מעיקה וגם הויברציות/רעידות הדיזליות אינם מורגשות.

בבראבו הספציפית שלנו הגיעו רעשים נוראיים מצמיגי החורף (גשם/Whatever).


סיכום:
אני אישית אהבתי והתרשמתי לטובה - איכותית (למדי. זמזומים נשמעו אך ורק מהמגש האחורי ואך ורק בנסיעה על כבישי הלבנים), מאובזרת היטב, מרווחת, נוחה (למדי), זריזה, שקטה ויש לה תא מטען די גדול (הכיל שתי מזוודות ותיק בקלילות).

ואני שואל את סמל"ת - היכן הבראבו?
מדוע הם מונעים את היבוא... פשוט חבל .















__________________
למכירה: Škoda Fabia 1.2TSI SPORT 10 - Black Magic Pearl Effect metallic & White Roof.
vRS מנותק   הגב עם ציטוט