|
עזרה בפיענוח תוצאות בדיקה לפני קנייה
שוב שלום!
אחרי עוד כמה רכבים שראיתי, הגעתי לפונטו ELX יד שנייה (ידיים פרטיות) מ-2001 עם 138K ק"מ.
נהגתי עליו והרגיש בסדר גמור, אין נוריות דולקות וכד'.
היום לקחתי לבדיקה ובבדיקה יצא כך:
1. מיתלים: מיתלה אחורי- רעש יתר / בולמי זעזועים- בלאי יתר, נזילת שמן / מיתלה קדמי- לתקן/לכוון, נקישות יתר / מערכת היגוי- נקישות יתר
2. בלמים: 100%
3. מנוע: בלוק מנוע- נזילת שמן, רעש אביזרי מנוע/רצועה/מותחנים וגלגלות, החלף תומכים, תצרוכת שמן מהצילינדרים / מערכת תיזמון- החלף רצועות זימון לפי הוראות יצרן / מערכת קרור מנוע- צינורות פגומים, קורזיה/אבנית/סתימות ברדיאטור / ראש מנוע- נקישות/רעש יתר בגל זיזים, רעש שסתומים
4. מערכת הנעה: מצמד- מצמד מפריד קשה+נמוך (בלאי יתר) / תיבת הילוכים ידנית- חריקת הילוכים, נזילת שמן, רעש יתר / דיפרנציאל- רעש יתר / גל הנעה ציריות- מרווחי יתר
5. שילדה: 100%
6. מרכב: מצב פנימי- חלקי פלסטיק פגומים, שמשה קדמית הוחלפה / צבע מרכב- שיטות צבע מרכב+פגמים / תקוני מרכב משמעות נמוכה- סימני פגיעה, תקוני מרכב וצבע, מעיכות/מעוך/שריטות בצבע+פגמים, החולפו חלקי מרכב, נזק לפגושים, נזק בפנלים.
לי זה סינית... אשמח לפרשנויות...
האם זה בלאי סביר ל-140K ק"מ? מה חייבים לתקן ומה לא קריטי או שבד"כ רושמים בבדיקה? בקיצור, מה חריג ומה סביר והאם שווה להשקיע? כרגע מדובר על מחיר מחירון (לפני תוצאות הבדיקה) שזה 25,000 ש"ח.
אז מה דעתכם?
ועוד שאלונת, איך אפשר לוודא שאכן גם היד הראשונה פרטית? (ברישיון לא רשום הערות). יש אפשרות דרך האינטרנט?
תודה!
|