אונו דור שני MK2- מידע על כל הדגמים
- תודה רבה לרפי לין ול- Buki על מידע בנושא.
מידע כללי:
אונו דור שני שווקה בישראל מאמצע שנת 1990 ועד שנת 1996 (כולל).
בשנת המודל 1996 יובאה האונו לישראל רק עם מנוע 1.4.
דגמים:
להלן פירוט הדגמים שיובאו באופן סדיר לישראל.
כל הדגמים נקראים mk2.

45
45S- נתוני אבזור זהים לדגם 60S.
1.0i.e. S
שווקה עם תצורת מרכב של 3 או 5 דל'. בשנת 1990-1992 שווק הרכב גם עם מנוע 903 סמ"ק:
מנוע: 903 סמ"ק, 8 שסתומים המספק 45 כ"ס ב- 5000 סל"ד, 4 צילנדרים.
תיבת הילוכים: ידנית, 4 הילוכים קדמיים+ הילוך אחורי.
******
מנוע: 999 סמ"ק (פייר), 8 שסתומים המספק 45 כ"ס ב- 5000 סל"ד; 4 צילינדרים.
מערכת דלק: מאייד. מדגמי 94' ומעלה- הזרקת דלק חד נקודתית.
תיבת הילוכים: ידנית 5 הילוכים+ הילוך אחורי.
אבזור: הדגם עם האבזור הדל ביותר.
אין תושבת מתחת לרדיו, אין תאי אכסון בדלתות, אין דלת לתא כפפות, אין שעון דיגיטלי, אין מגב אחורי.
פנסי איתות עם בקלית צהובה. ג'אנטים ללא טאסות. לוח שעונים ללא מד חום מנוע וללא מד ק"מ מתאפס.
60S
1.1i.e. S
שווקה עם תצורת מרכב של 5 דל'.
מנוע: 1108 סמ"ק (פייר), 8 שסטומים המספק 56 כ"ס ב- 5500 סל"ד; 4 צילינדרים.
מערכת דלק: מאייד. מדגמי 94' ומעלה- הזרקת דלק חד נקודתית.
תיבת הילוכים: ידנית 5 הילוכים+ הילוך אחורי.
אבזור: מגב אחורי, פתיחת דלת תא מטען ממושב הנהג, חגורות בטיחות קדמיות מתכווננות, שעון זמן דיגיטלי, פנסי איתות לבנים, תאי אכסון בדלתות קדמיות, תושבת מתחת לרדיו, טאסות מקוריות, לוח שעונים הכולל מד חום מנוע, מד מהירות, מד דלק, מד ק"מ ומד ק"מ מתאפס.
אבזור אופציונלי: חלונות חשמל קדמיים, נעילה מרכזית.
70S
1.4i.e. S
שווקה עם תצורת מרכב של 5 דל'.
מנוע: 1372 סמ"ק, 8 שסטומים, 4 צילנדרים.
הספק מנוע: 71 כ"ס בדגמי 93'-90', 69 כ"ס בדגמי 96'-94' ב- 6000 סל"ד.
מערכת דלק: מאייד. מדגמי 94' ומעלה- הזרקת דלק חד נקודתית.
תיבת הילוכים: ידנית 5 הילוכים+ הילוך אחורי.
אבזור: מגב אחורי, פתיחת דלת תא המטען ממושב הנהג, חגורות בטיחות קדמיות מתכווננות, שעון זמן דיגיטלי, תאי אכסון בדלתות קדמיות, פנסי איתות לבנים, תושבת מתחת לרדיו, טאסות מקוריות, לוח שעונים הכולל מד חום מנוע, מד מהירות, מד דלק, מד ק"מ מתאפס.
אבזור אופציונלי: חלונות חשמל קדמיים, נעילה מרכזית, מזגן מקורי.
גרסאות שנמכרו בארץ במידה מועטה אבל קיימות כאן:
SXI- נתוני מנוע זהים לדגם ה- 70S (ראו פירוט מעלה).
אבזור: הדגם המאובזר והמפואר ביותר של האונו.
פנסי ערפל קדמיים, חלונות חשמל קדמיים, נעילה מרכזית, חגורות בטיחות קדמיות מתכווננות, תחתית פגושים בצבע הרכב, חיפויי פלסטיק לגלגלים, טאסות מפוארות, פנס מפות עליון, פתיחת דלת תא המטען ממושב הנהג, אופצייה להזמנת מזגן מקורי.
לוח שעונים הכולל מד סל"ד, מד חום מנוע, מד מהירות, מד דלק, מד ק"מ ומד ק"מ מתאפס.
בחלק מהדגמים הותקן "דגם בקרה" בלוח השעונים ונוספו הנורות הבאות:
א. מפלס שמן נמוך מידי.
ב. מפלס נוזל קירור נמוך מידי.
ג. תקלה באורות (נורה שרופה או נורה בהספק לא נכון).
ד. מפלס נוזל בלמים נמוך מידי.
ה. אזהרה על דלתות פתוחות או לא סגורות כנדרש.
ו. התראה על שחיקת רפידות בילום.

Uno Turbo- שווקה עם תצורת מרכב של 3 דל'.
מנוע: 1372 סמ"ק המספק 118 כ"ס ב- 6000 סל"ד.
מערכת דלק: הזרקת דלק MPI.
תיבת הילוכים: ידנית 5 הילוכים+ הילוך אחורי.
אבזור: סאנרוף, גלגלי מגנזיום, פנסי ערפל קדמיים, חלונות חשמל, חגורות בטיחות קדמיות מתכווננות, נעילה מרכזית, חיפויי פלסטיק לגלגלים, תחתית פגושים בצבע הרכב, מראות צד בצבע הרכב, קו אדום להדגשת הפגושים, אופצייה להזמנת מזגן מקורי.
לוח שעונים הכולל מד חום מנוע, מד דלק, מד מהירות, מד ק"מ ומד ק"מ מתאפס, מד סל"ד, מד לחץ מגדש טורבו, מד טמפ' שמן ומד לחץ שמן.

Selecta- שווקה עם תצורת מרכב של 5 דל'. הדגם היחיד עם תיבת הילוכים אוטומטית.
נמכרה עם מנועי 1.1 ו- 1.4.
הספק מנוע: 58 כ"ס במנוע 1.1
71 כ"ס במנוע 1.4
מערכת דלק: מנוע 1.1- מאייד.
מנוע 1.4- הזרקת דלק SPI.
תיבת הילוכים: אוטומטית רציפה. פירוט:
P- חנייה.
R- הילוך אחורי.
N- ביניים (ניוטרל).
D- תנועה (דרייב).
L- נמוך.
כאשר מתג ההצתה במצב MAR תידלק נורית באות המתאימה למצב הבורר.
מזגנים מקוריים באונו:
בדגמים המצויידים במזגנים מקוריים יתווסף סמל על דלת תא המטען המציין זאת:
יחידת הנתיכים:
7.5A- פנסי חנייה, אור לוח שעונים, זרם לדגם בקרה, אור לוחית זיהוי אחורית, אור מצית סיגריות, אור שעון דיגטלי וחשמל לפנס מפות.
10A- אורות גבוהים ונורת ביקורת בלוח שעונים, רדיו, אורות ראשיים נמוכים, פנסי ערפל אחוריית ונורת ביקורת, פנסי בלם, פנסי איתות כולל איתות חירום ונורות ביקורת.
25A- מניפת מצנן (בטורבו משמש רק לצופר).
20A- מאוורר חימום ואוורור, אור לבקרת מערכת חימום, אור לשעון דיגיטלי, מגבים קדמי ואחורי כולל מתזי מים.
A30A- חלונות חשמל מקוריים.
B25A- נעילה מרכזית מקורית.
C10A- מניפת קירור למרססים (דגם טורבו).
D20A- מגבים לפנסים ראשיים.
E20A- פנסי ערפל קדמיים מקוריים כולל נורת ביקורת.
F30A- מניפת המצנן (דגם טורבו).
G10A- משאבת דלק חשמלית (בדגמי הזרקת דלק בלבד)
10A- חיישן למבדה.
טיפולים שגרתיים:
טיפול 10K שגרתי- כל 15,000 ק"מ או 12 חודשים- המוקדם מבניהם.
כל 24 חודשים יש להחליף את נוזל הבלמים.
כל 24 חודשים או 60K- יש להחליף את נוזל הקירור.
כל 36 חודשים או 60K- יש להחליף את רצועת התזמון במנועי 1372 סמ"ק.
לחץ אוויר בצמיגים- PSI:
דגמי 45:
עומס בינוני או ללא עומס:
קדמיים: 27.6, אחוריים: 27.6
עומס מלא:
קדמיים: 32, אחוריים: 32.
דגמי 60,70, סלקטה 1.1 ו- 1.4:
עומס בינוני או ללא עומס:
קדמיים: 27.6, אחוריים: 27.6
עומס מלא:
קדמיים: 29, אחוריים: 32
דגמי טורבו:
עומס בינוני או ללא עומס:
קדמיים: 32, אחוריים: 32
עומס מלא:
קדמיים: 33.4, אחוריים: 36.3
מידות צמיגים וחישוקים:
ללא פנימית במידה 155/70.
בדגם SXI במידה 165/65.
בדגם טורבו: 175/60.
מידת חישוק
13 אינץ' לכל הדגמים.
מתלים:
מתלה קדמי:
נפרד מסוג מק פרסון.
קפיצים ספירליים.
בולמים טלסקופיים כפולי פעולה.
מוט מייצב קדמי לדגמי 1400.
בולמי גז בדגם טורבו.
מתלה אחורי:
ציר מתפתל עם זרועות רוחב.
קפיצים ספירליים.
בולמים טלסקופיים ממולאי גז, כפולי פעולה.
בלמים:
ללא מערכות עזר כדוגמת ABS, EBD, ESP. לחיצה ממושכת תוביל לנעילת גלגלים.
קדמיים: בלמי דיסק. בחלק מהדגמים קיינת נורת התראה על שחיקת רפידות.
אחוריים: בלמי תוף מתכווננים עצמית. בדגם טורבו קיימים בלמי דיסק גם מאחור.
מגבר בלם:
ווסת עומס משתנה לגלגלים אחוריים.
בלם יד:
מכאני, פועל על הגלגלים האחוריים.
מערכת שימון:
משאבת גלגלי שיניים עם שסתום עודף לחץ.
מסנן שמן מסוג זרימה מלאה.
לחץ שמן כאשר טמפ' השמן 100°: 4.90-3.43 בר.
מערכת קירור:
משאבת מים צנטריפוגלית, מצנן ומיכל התפשטות.
טרמוסטט מסוג עוקף.
מניפת קירור חשמלית מבוקרת ע"י טרמוסטט.
טמפ' יוניט הפעלת מאוורר רדיאטור:
יוניט המאוורר באונו היא בעלת מהירות אחת.
מאוורר הרדיאטור נכנס לעבודה ב- 92° ומתנתק ב- 87°.
בדגמים בעלי מזגן מקורי:
יוניט מאוורר בעלת 2 מהירויות הפעלה.
מהירות איטית: הפעלה ב- 92° וניתוק ב- 87°.
מהירות מהירה: הפעלה ב- 97° וניתוק ב- 92°.
שימו לב: מאוורר הרדיאטור נשאר לעבוד במקרים מסויימים כמה שניות גם לאחר כיבוי מנוע, זוהי אינה תקלה.
מצמד:
מכאני, כיוון אוטומטי, ללא מרווח בדוושה.
ניתן לכוון את גובה דוושת המצמד.
סוגי נורות:
נורות איתות קדמיות ואחוריות: 21W.
נורות רוורס אחוריות: 21W.
נורות בלם אחוריות: 21W- מצב אחד.
נורות דרך אחוריות: 5W- מצב אחד.
נורות ערפל אחוריות: 21W.
נורות ראשיות מסוג הלוגן H4.
אורות חנייה קדמיים: 3W.
נורות איתות בכנפיים: 5W.
נורת תאורה ללוחית רישוי אחורית: 3W.
הספק אלטרנטור:
דגמי 45, 60S (מנועי 999 ו- 1108 סמ"ק):
אלטרנטור 45A ובדגמים יותר מתקדמים 55A.
דגמי 70S (מנוע 1372 סמ"ק) המצוייד בקרבורטור:
אלטרנטור של 55A.
דגמי 1.4 IES (מנוע 1372 סמ"ק) המצוייד בהזרקת דלק:
אלטרנטור של 65A.
שימו לב:
כל המכוניות בעלי מנוע 1372 סמ"ק המצויידות במזגן מקורי:
אלטרנטור של "בוש" בעל הספק של 90A.
מידות מגבים:
קדמי- 450 מ"מ.
אחורי- 33 ס"מ. זרוע ומגב באים בגוף אחד, מומלץ להחליף את הגומי בלבד.
פרוייקטים מצולמים:
החלפת רצועת תזמון בפיאט אונו 92', מאת: zvir
החלפת תפוחי הגה בפיאט אונו 94', מאת: maatrixx
החלפת משולשים ובולמ"ז בפיאט אונו 94', מאת: איציק נ.
תיקון מכת פח בכנף קדמית ימנית בפיאט אונו 93', מאת: stio
החלפת מיסבים בגלגלים קדמיים בפיאט אונו 92', מאת: yakovil
מדריכים:
כיוון אורות, תודה לרפי-לין.
איפוס מחשב הזרקה באונו 94-96, תודה לרפי לין.
פירוק משענות ראש קדמיות, מאת: kompi
החלפת משאבת בלמים מרכזית, מאת: yait769