|
רבותי יש לי חידוש בשבילכם מה שנהרס במנוע הוא בעצם חלק שנקרא THERMOCOUPLE או בעברית צמד טרמי
במנוע החלק הזה משמש בכדי להגן על המנוע מפני זרמי קצר ובעצם מה שקורה למנוע הוא שהוא מאיט את פעולתו עד כדי עצירה מוחלטת .
צמד טרמי אילו שתי מתכות שנוגעות אחת בשניה כאשר המתכת קרה ,במקרה של מעבר זרם גבוה כמו במקרה של הרמת חלונות אוטומטית המתכות הצמד הטרמי מתחמם ונפתח ובכך מנתק את הזרם למנוע .
לאחר שימוש ממושך ברכיב הזה הוא "מתעייף" וניתן לראות סמפטומים כגון חלון איטי או חלון שבהרמה אוטומטית לא נסגר עד למעלה . עד כדי עצירה מוחלטת של החלון
פיתרון לבעיה : פירוק המנוע עצמו (לפעמים אפשרי גם ללא הסרת המנגנון של החלון ) הלחמת הצמד הטרמי (גרימת קצר עוקף לצמד הטרמי ) והחזרת המנוע מחדש למקום . ביצעתי עבודה זו במגוון מכוניות כגון שברולט קוואליר , אסטרו , ניסן , פיאט פונטו , אונו , בכל אחד מהמקרים המנוע חזר לעבוד כמו חדש . (במידה וזו התקלה ) . כמובן לאחר הרכבת המנוע החשמלי יש לדאוג לקנות צמד טרמי חדש (רכיב חיצוני ) ולחברו בטור למנוע החלון בכדי ליצור הגנה חדשה מזרמי קצר.
זמן עבודה 20-60 דקות ועלות משוערת של רכיב עד 30 שקלים .
אז כמו שאומרים ....שלא יעבדו עליכם ....
עמית
|