תודה אורן!
מכיוון שהרכב שלי הוא מהשנה הראשונה שיש ספייס בארץ, לא הייתה הוראה (ועד היום אין) להחליף נוזל קירור באופן יזום. רק שהרכב היה בן 3 הוחלף לראשונה.
לאחר מספר חודשים נקרע הטרמוסטט ועד שהוחלף יחד עם הנוזל האוטו היה כבר בן 4.
באותו זמן החלפתי גם טיימינג ולאחר חודשיים בלבד גיליתי שמשאבת המים נוזלת (נלקח למוסך מיד לאחר שהאוטו התחמם שני קווים מעל האמצע).
האם בגלל שחיכיתי שנה (3 במקום 2), יש בעיות ? לא נשמע סביר במיוחד. סך הכל עניין של חוסר מזל.
בשיחות עם אנשים במוסכי פיאט דווקא שמתי לב אצל חלקם לתופעות האלה: משאבת מים שהולכת זמן קצר אחרי החלפת הטיימינג וטרמוסטט שנקרע זמן קצר לאחר החלפת נוזל קירור. וכל זאת למרות החלפת פארפאלו בזמן.
למעשה, בקארספורום חלק מהמכונאים המומחים ששם ממליצים על החלפת משאבת מים יחד עם הטיימינג תמיד וכל 3-4 שנים.
הם מסבירים שזה בכלל לא נדיר שמיד אחרי טיימינג תלך משאבת המים בגלל הלחץ החזק יותר שמפעיל מותחן חדש על המשאבה. (זה או שהמכונאי מביא פטיש 5 קילו בתוך המשאבה בתור "השקעה לטווח ארוך").
אני מקפיד להחליף נוזל קירור כל שנתיים. פארפאלו בלבד.
נניח שנראה שהטרמוסטט תקין. עדיין הוא בן 4, כרגע. האם שווה לבזבז כסף ולהחליף אותו תוך ניצול ההזדמנות שמערכת הקירור פתוחה ? האם לדעתך הטרמוסטט בספייס אינו חלק בעייתי ?
בינתיים נראה שבכל מקרה הרכב יוכנס לפחות לניקוי רדיאטור.
נערך לאחרונה על ידי student : 10-08-08 ב 23:20.
|