צפה בהודעה יחידה
ישן 02-06-08, 23:23   #7
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
גיא, קנית פעם ג'ינס של LEVIS? יעלה כמה מאות שקלים נכון?
קנית פעם ג'ינס של אחמד בשוק הפשפשים? יעלה פרוטות.

אני כן. והמותג נקרע והתבלה הרבה לפני זה שעלה לי פרוטות בשוק.

לא שאני אומר שהחלקים של היבואן טובים פחות, אבל תבין.
חלק מיוצר במפעל, עולה 10 ש"ח.
המפעל משלם לחברת ההובלות 5 ש"ח כדי להביא אותו לארץ.
היבואן קונה אותו ב15 ש"ח.
היבואן משלם 5 שקלים על מנת לשלוח אותו למפיץ. במקרה שלנו מוסך כלשהו.
המוסך קונה אותו ב20 ש"ח.
המוסך רוצה להרוויח גם, ולכן מוסיף עוד 5 שקלים לערך המוצר.
בנוסף, גם העובד שטרח להתקין לך את החלק ברכב רוצה להרוויח, זו זכותו המלאה, ולכן מגיעים לו 10 ש"ח נניח.
חישוב פשוט אומר, שאתה שילמת עכשיו 35 שקלים, לחלק שעולה 10 שקלים. שערוריה.

כתוב על זה פיאט (מותג)? זה הותקן במוסך של החברה? זה יעלה יותר, ככה זה.

אני לא מבין למה מודדים ערך של טיפולים ברכב לפי מחיר הרכב.
לסבא שלי יש אודי 80 שנת 89. השניה שלו אגב. כיום הוא לא ממש משתמש ברכב, אז הוא מאופסן אצלו בחניה. שהרכב היה בשימוש, הוא לא נכנס לאף מוסך אחר חוץ ממוסך של אודי מורשה. וכן, חוץ מפחחות הרכב עובד כאילו יצא עכשיו מהמפעל. שקט יותר, נוח יותר ונוסע טוב יותר מרוב הקופסאות שמסתובבות על הכבישים שלנו. ומאובזר יותר טוב גם האמת.
יצא לי גם לראות פעם פיאט 126, כן כן, 126, על הליפט ליד הפונטו שלי במוסך.
ב126 בקושי צריך להחליף שמן כדי שהמנוע יעבוד, אין פשוט מזה. חתיכת סלע מורכבת יותר מהאוטו הזה. ובכל זאת הרכב מגיע לטיפול במוסך מורשה ועוד במרכזי.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 02-06-08 ב 23:32.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט