מכיון שמאורר הרדיאטור של פיאט עם מזגן מקורי הנו גדול וצורך זרם חשמלי גבוה במהירותו הגבוהה הותקן הנגד וזאת לשני צרכים:
1. בנסיעה ללא מזגן מספיקה רק מהירות 1, האיטית, שדרך הנגד כדי לקרר המנוע וכך לא צריכים
להפעיל המאורר במלוא מהירותו הצורכת חשמל רב (או, לא צריך לירות על ציפור עם תותח).
2. אם המאורר היה מתחיל לפעול מייד במהירות הגבוהה, אז הייתה מורגשת ירידה רגעית קצרה בסל"ד המנוע בגלל "פיק" זרם גבוה הגורם לעומס חשמלי על האלטנטור שהנו גם עומס מכני הבולם את סבובי המנוע.
כמובן שמהנדסי ומתכנני המכוניות בעולם אינם מקצועיים וסתם מבזבזים כספים בחלקים מיותרים ברכב כמו הנגד, טרמוסטט מנוע וכו' ואז הישראלי המקצוען מבטל חלקים כאלו שבכל אינם נחוצים לתפעול המכונית.

בברכה - רפי לין