צפה בהודעה יחידה
ישן 02-05-08, 00:48   #3
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
סליחה - אבל מה שאומר קודמי זה בולשיט.

נתחיל מהעובדה שאין "סירקולציה חיצונית". יש אולי "סירקולציה" (סחרור) או כניסת אויר מבחוץ.

לעצם העניין, כניסת אויר מבחוץ אינה מזיקה למזגן. אין סיבה שכן. אמנם נכון שהאויר בחוץ חם יותר, ולכן בבירור יקח יותר זמן לרכב להתקרר. כמה יותר? זו כבר שאלה פילוסופית.

היתרונות בזרימת אויר מבחוץ גדולים: אתה מקבל אויר פחות יבש (מרכיבי עדשות ירגישו בכך), ומכניס חמצן מבחוץ - ובני אדם צריכים חמצן.

כאשר המיזוג עובד בסירקולציה, הרכב אכן יתקרר קצת יותר מהר כי האויר שהתקרר חוזר למזגן וצריך להשקיע פחות אנרגיה כדי לקרר אותו לטמפ' שהמזגן מוציא. זה דיי הגיוני הרי.
עם זאת, זה יהיה אויר ממוחזר, וכמות החמצן ברכב תרד לאיטה. גם האויר יהיה יבש יותר ופחות נעים.

לכן מומלץ:
לא להשתמש במצב סירקולציה למעט במצבים הבאים:
א. חום קיצוני ורצון לקרר את הרכב מהר יותר - וגם אז לפרק זמן קצר ככל שמתאפשר.
ב. נסיעה באיזור פקוק מאוד, בו יכנסו לרכב ריחות של דלק משאר המכוניות - וזה לא מומלץ/נעים
ג. במקרה שהרכב רטוב מבפנים ורוצים לייבשו באמצעות המזגן.

הערה נוספת:
יש שיגידו שבמצב של כניסת אויר מבחוץ מריחים את האוטו שמקדימה. הדבר היה נכון ועודנו נכון לרכבים ישנים, או כאלו שעברו טסט בקומבינה - למרות שהם מזהמים מאוד.
נסיעה אחרי רכב מ-10 השנים האחרונות לא אמורה להיות מורגשת ע"י ריח גז/דלק.

לגבי מחיר פילטר אויר לספייס: אשמח אם תעדכנו במחירי הפילטר. אני רציתי לקנות היום ביהוד - ורצו ממני 70 ש"ח!!! זה המון , בהתחשב בעובדה שבפעם הקודמת קניתי ברמת גן ב-45 ש"ח.
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט