ניקוי בית מצערת פונטו דור שני HGT יורו-3.
בית מצערת נקי יביא לתגובות דוושא טובות יותר, ויאפשר למנוע לעבוד חלק יותר בסרק. כמו כן, הוא הגורם העיקרי ברובו המכריע של המקרים לתופעת נפילות הטורים שחלקנו נתקלים בה מידי פעם.
מומלץ לבצע את הניקוי באופן סדיר
אחת לשנה, או כאשר תופעת נפילת הטורים חוזרת.
ההליך מתייחס לבעלי רכבים מסוג פונטו HGT יורו-3 בעלי בית מצערת עם מנוע חשמלי.
לכל אלו עם דגמי היורו-2, ההליך זהה למעט פירוק בית המצערת עצמו, יובהר בהמשך.
לבעלי רכבים עם מנועי ה1242 סמ"ק: הליך הניקוי עצמו זהה. מעולם לא יצא לי לפרק בית מצערת במנועים אלו, אז אני לא יודע איך. אם מישהו רוצה להעלות תמונות של אופן הפירוק, בבקשה.
רמת קושי: בינוני-מעט מסובך.
משך העבודה: כ-40 דקות.
הכלים הדרושים:
1. מברג פיליפס (זה שנמצא בארגז הכלים של הרכב יתאים)
2. מפתח אלן 6מ"מ. לבעלי רכבים מסוג יורו-2, מפתח כוכב 12 מ"מ
3. מטלית ללא סיבים לניקוי. כדאי כזו שאין לכם בעיה ללכלך בהמון פיח שחור.
4. ספריי לניקוי בית מצערת. כמדומני גם ספריי לניקוי קרבורטורים יתאים.
5. שקית ניילון לסנדוויצ'ים.
כלים מומלצים:
1. כפפות מנתחים חד-פעמיות. לאלו מאיתנו שלא רוצים ללכלך את הידיים.
2. ספריי Sun Of a Gun של חברת STP לניקוי פלסטיק. אותו אחד שמשמש אותנו לניקוי הדשבורד וחלקי פלסטיק אחרים ברכב.
3. מטלית נוספת לניקוי בעזרת הSTP
מספר דגשים חשובים:
1. שימו לב שאנו מתעסקים כאן עם המנוע, עבדו בזהירות ובעדינות.
2. אתם לא רוצים שיפלו לכם ברגים וחלקים בזמן העבודה, עבדו במשנה זהירות.
3. מומלץ להניח את כל החלקים (ברגים וכו') במקומות שלא ילכו לאיבוד.
ביצוע העבודה:
שלב 1: מבט על איזור העבודה.

1. יחידת בית המצערת.
2. צינור אויר מקשר קופסת פילטר ובית מצערת.
3. קופסת פילטר אויר.
בית המצערת - תקריב:

1. מחבר לחיישן.
2. בנד מתכת להידוק.
3. מחבר למנוע המצערת.
4. מנוע המצערת.
שימו לב, ברכבים מסוג יורו-2, המנוע
לא יהיה קיים.
קופסת פילטר האויר - תקריב:
שלב 2: פתיחת קופסת הפילטר על מנת לשחרר את הצינור.

ישנם 3 ברגים שצריך להבריג החוצה. השתמשו במברג הפיליפס שהכנתם מבעוד מועד.
שימו לב, הברגים לא יתברגו לחלוטין החוצה, אלא ישארו מחוברים אל המכסה.
לאחר שסיימתם להבריג את המכסה החוצה, משכו אותו אל מעל קורת ה"משקפיים" כמו בתמונה הבאה:
שלב 3: פירוק הצינור מיחידת בית המצערת.


אתרו את הבנד שמהדק את הצינור ושחררו אותו מעט.
שלב 4: הסרת הצינור.


הרימו מעט את כל יחידת הצינור (תמונה ימנית), וסובבו אותה
עם כיוון השעון, כך שמכסה קופסת פילטר האויר יהיה מעל המנוע של הרכב. לא לדאוג, העסק גמיש ולא ישבר.
לאחר מכן, משכו את הצינור מבית המצערת. אפשר להפעיל מעט כח מתון, או לשחק עם הצינור עד שהוא ישתחרר.
שימו לב לא להפיל את הבנד למטה !!!
בתמונה השמאלית ניתן לראות את הצינור מפורק, יחד עם הבנד.
שלב 5: בית המצערת לאחר פירוק הצינור.

מה רואים כאן:
1. שני המחברים שראינו מקודם (אותם נסיר בהמשך)
2. רשת לסינון אובייקטים זרים (תתפלאו מה יצא לי לראות באחד הרכבים פעם)
3. הפרפר שמווסת את זרימת האויר למנוע (מאחורי הרשת).
שלב 6: פירוק המחברים מהיחידה עצמה.
בעלי רכבים מסוג יורו-2, אצלכם זה מעט שונה, אבל אופן העבודה דומה.
ישנם שני מחברים. נתחיל מהתחתון, צבע
אפור.


יש למשוך את הניצרה האפורה החוצה. ניתן להיעזר במברג שטוח על מנת להרחיק אותה מעט.
הניצרה מאוד מאוד עדינה, אתם ממש לא רוצים לשבור אותה !!!
לאחר שהזזתם את הניצרה מעט החוצה, בעזרת המברג, דחפו פנימה את הפין הקטן שמסומן בעיגול, ומשכו את כל הניצרה החוצה מהמחבר כמו בתמונות הבאות.


הניחו את הניצרה במקום בטוח שלא תאבד לכם. אני ממליץ על התא בצד שמאל של ההגה (פנים הרכב כמובן)
פירוק המחבר מכאן והלאה הוא פשוט. רק משכו בעדינות אותו החוצה, תוך כדי לחיצה על הפין שמחזיק אותו. כמו בתמונות הבאות:

נעבור למחבר השני, העליון בצבע
ירוק.
כאן הפירוק פשוט יותר. (כמו בתמונות)
יש ללחוץ על הפין הירוק עד הסוף פנימה. המחבר ישתחרר ויצא מעט החוצה.


לאחר מכן, פשוט שולפים אותו לגמרי.
המשך בהודעה הבאה.