צפה בהודעה יחידה
ישן 11-02-08, 22:39   #5
yuvk
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 93
1. פיאט 124 נמכרה בגרסת גל זיזים תחתון בנפח 1197 סמ"ק וגם בגרסת גל זיזים עילי כפול
(דגם Special) בנפח 1438 סמ"ק. פיאט יצרה מנועים עם גל זיזים עילי ל-124 מ- 1968,
אבל גם קודם (פיאט 1500 מתחילת שנות ה-60) - קצת לפני הלאדה...

2. מאיפה הבאת את זה. הפיאט 124 נמכרה לכל אורך חייה עם דיסקים בכל ארבעת הגלגלים (בגרסת
סיאט בסוף שנות ה-70 עברו לתופים) והקליפרים לא השתנו ולא היו להם בעיות אמינות מיוחדות.
הרוסים פשוט חסכו. אם אתה חושב שדיסקים הומצאו אז, אז אתה טועה בכ-80 שנה.

3. גם סולקס וגם וובר שימשו ב-124, תלוי בדגם ובשנה. אגב, שניהם איטלקיים.

בקיצור, הלאדה היא לא העתק של 124, אלא יצור ברשיון, עם שינויים מינוריים, ובעיקר הוזלת
מחיר. פיאט "ייצאה" קוי יצור של מכוניות מיושנות בסוף חייהן למדינות כמו רוסיה, פולין, טורקיה,
ספרד, דרום אפריקה.

פיאט הקימה עבור את הרוסים את המפעל - יצאה טכנולוגיה ומכונות מערביות תמורת פלדה רוסית
מחו***ת שכל בעל פיאט משנות ה-70 מקלל.

פיאט ייצרה במקום ה-124 מכוניות מודרניות יותר - 128 (הנעה קדמית. מתי לאדה יצרה מכונית
עם הנעה קדמית? מה עם 5 הילוכים? גיר אוטומט?) 131 ו- 132. דוקא המנוע המופתי של ה-124
המשיך לחיות בגילגולים שונים עד לדדרה של שנות ה-90 (בנפח 1800).
לאדה המשיכה לייצר את נגזרות ה-124 המיושנות עד סוף המילניום.

נערך לאחרונה על ידי yuvk : 11-02-08 ב 23:05.
yuvk מנותק   הגב עם ציטוט