צפה בהודעה יחידה
ישן 12-07-17, 12:34   #1
navonn3
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2013
מיקום: מודיעין
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 7
נסיונות החייאה לפיאט פונטו

אהלן חברים.
הפיאט פונטו המקרטעת שלי הגיעה לקצה... מכיוון שאני קודם כל צריך רכב לחודשיים הקרובים לצרכי עבודה ואח"כ לחשוב מה קורה הלאה, רציתי לדעת מה דעתכם בנושא.

יש לי בעיית קומפרסיה (שהייתה ידועה לי) באחת הבוכנות (מס' 3) כבר חודשיים, נורת ה-check engine מדי פעם הייתה נדלקת, אני חייב להגיד שזה לא תמיד הורגש ובשבועיים האחרונים הנורה נכבתה לחלוטין.

אתמול נורת המנוע נדלקה שוב, מחשב הרכב הצביע על תקלה בחיישן החמצן.
אחרי עוד כמה עשרות קילומטרים התחילה החגיגה - האוטו החל לרעוד ולהיכבות בסל"ד נמוך, ומרוב בלגאן בהצתה, המחשב כל פעם התריע על בוכנה אחרת שיש בה תקלת הצתה.

יש לציין - הבעיה של הגמגום קורית רק בסל"ד נמוך. ברגע שעברתי את המכשול הזה והתחלתי בנסיעה, הרכב נוסע.

לפני 48 שעות הרכב עוד היה 'תקין לגמרי' ונסע חלק. ברור לי שהוא לא יחזיק עוד הרבה אם בכלל, אבל שוב, אני מחפש פתרון זמני כדי לא להיות 'עם הגב אל הקיר' ולקנות רכב חדש בלחץ זמן ועבודה.

השאלה שלי היא כזו - על פניו זה נשמע כמו תערובת עשירה מדי בחמצן / תקלה בסלילי הצתה.
מנסיונם של המומחים בפורום, האם לדעתכם יש משהו שאפשר להחליף שיכול לסייע לרכב להחזיק לפחות עוד תקופה קלה? יש משמעות/רווח בלהחליף נניח את חיישן החמצן? סלילי ההצתה? משהו אחר?
האם החלפת חיישן (במצב שבו בכל מקרה אין שריפה כמו שצריך של התערובת) לא תהפוך להיות לא רלוונטית - גם חיישן תקין וחדש ישדר למחשב הרכב "יש יותר מדי גזים שנפלטים, התערובת שלך כנראה עשירה מדי", לא?


תודה מראש על הקריאה והעזרה!
navonn3 מנותק  
הגב עם ציטוט