ניתוק חוט הצתה כשמנוע הרכב פועל
אסורר לנתק חוט הצתה, כשמנוע הרכב פועל והסיבות לכך כאן:
מתח ההצתה הנוצר בסליל המשני שבסליל הצתה (קויל) עולה בערכו עד שהוא מצליח לפרוץ את המרווח שבמצת (פלאג).
אם המרווח מצת גבוה מדי, או הוא פגום או אינו מקורי עלול מתח ההצתה לא לפרוץ במתח הנכון ומתח ההצתה הזה ממשיך
לעלות לערך גבוה עד שהוא פורץ, פנימית, בתוך סליל ההצתה. פריצת מתח פנימית זאת, משרה בחזרה מתח כלשהוא, גבוה מדי,
בסליל הראשוני של סליל ההצתה ומתח מושרה זה חוזר אחורנית למודול ההצתה שנמצא בתוך מחשב נהול המנוע
והמודול הצתה (עם המחשב) עלול להיפגע.
היו מבצעים זאת בעבר עם מע' ההצתה הפשוטות (מפלג ופלטינות) שבהן מתח ההצתה היה נמוך, יחסית.
כמובן שגם כיום יהיהו רבים שיגידו שכך הם בודקים רכב ולא קרה דבר, אבל הסיכון עלול להיות יקר.
בברכה - רפי לין
|