צפה בהודעה יחידה
ישן 11-10-16, 14:42   #12
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
חפרתי באינטרנט, מצאתי שיש עוד הרבה מאוד רכבים אירופאים עם מצערת שנראית בדיוק אותו הדבר, רק עם מקטים שונים. כולן מיוצרות על ידי בוש ונראות אותו הדבר מבפנים. יש הבדלים גדולים במחירים בין מצערות שמוגדרות לרכבים שונים, כמובן שלא אסתכן ברכישת מצערת שאינה עם המקט המדוייק שיש אצלי, מחשש שמא ערכי הקלט/פלט או סדר הפינים שונה
הגעתי לאתר רוסי שהציעו בו פיתרון של פיזור המברשות שנוגעות במוליכים שבמצערת, כך שיגעו במקומות חדשים שעדיין לא נשחקו.

החלטתי לנסות.

היום פירקתי את בית המצערת, נראה שהפרפר לא סגור עד הסוף בצורה תמידית, עושה רושם שזה לא אמור להיות כך. אבל ברור שכל עוד המנוע מונע לא יתכן מצב שהוא צריך להסגר עד הסוף. אז זה לא באמת מפריע.
ניקיתי את הפרפר וכל מעבר האוויר עם ספריי קרבורטור.
פתחתי את כל המכלול החשמלי, הכל נראה מן הסתם בסדר, רק שאפשר לשים לב לשחיקה האחידה במוליכים. רואים שהשחיקה היא ממש על חצי מהמוליך, פרסתי מעט את הסיבים כך שיגעו כולם בצד הלא שחוק.

חיברתי את תוכנת הדיאגנוסטיקה שוב ובדקתי את התנהגות המצערת לאורך לחיצה על דוושת התאוצה. הפעם הייתה התנהגות כמו שציפיתי שתהיה, בפסגה, עם לחיצה קבועה של 100 אחוז על הדוושה יש פתיחה קבועה של המצערת סביב 99 מעלות ללא תנודות. גם המתח לא נופל.

הגרף החדש לאחר התיקון:



לפני הניקוי, ניתן להבחין גם בחריצים הקטנים בקצוות, המעידים על סגירה לא מלאה. אך



לאחר הניקוי:



לאחר פתיחת הסיבים והטייה שלהם לצד הלא שחוק של המוליכים (לא יודע איך לא צילמתי את המוליכים)



מקט שכתוב על המצערת: 0280750137. מק"ט של פיאט: 77363462
ובדקתי, במורשה המחיר הרשמי לפני הנמות הוא 10,000 שקל. לא הגזימו בכלל.





-בימים האחרונים היו הרבה מידי רגעים שהרגיש שהמנוע לא מצליח להתייצב על סל"ד סרק. אשתי דיווחה שאתמול ושלשום באמצע נסיעה למשך כשניה לא הייתה תגובה של דוושת התאוצה כלל. עושה רושם שכל מה שחוויתי בחודשים האחרונים היו סימנים של מצערת שהתחילה להתעייף, ובימים האחרונים כבר ממש הגיעה לסוף.
-נסיעת מבחן שביצעתי היום עם תוכנת הדיאגנוסטיקה ותיעוד הנתונים מצביעה על כך שהנפילות המשמעותיות של מתח המצבר בזמן העברת הילוכים נעלמו לגמרי. בין העברות הילוכים יש נפילה של 0.1 וולט לכל היותר.


עכשיו נותר לעקוב על מנת לוודא שסיימנו עם התקלה המסתורית, שבינתיים נראה שנפתרה בדרך הכי צפויה שהייתי אמור ללכת בה מההתחלה, רק ששללתי אותה עקב המידע שנתן רומי7, רומי7 ציינת שרכשת מצערות מפירוק, או שהחלפת פעמיים למצערת שאינה תקינה, או שיש משהו שעדיין לא עלינו עליו. אשמח אם תעדכן מה נסגר אצלך.


שיהיה לכולם צום קל וגמר חתימה טובה.
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק   הגב עם ציטוט