צפה בהודעה יחידה
ישן 09-10-16, 20:16   #11
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
חזרנו להתחלה.

בתחילה ישר שללתי תקלה במצערת מכיוון שתיארת אצלך תקלה ממש זהה, ושהחלפת מצערת (פעמיים למיטב הבנתי) והתקלה לא חלפה.
בזמן האחרון אני מתחיל לחשוב יותר ויותר שהתקלה היא כן במצערת, ושאני סתם רדפתי אחרי הזנב שלי כל הזמן הזה.

למה אני חושב שזו אכן תקלת מצערת?
1. בלחיצה על דוושת התאוצה עם מנוע כבוי וסוויץ' פתוח, ניתן להבחין בקולות מוזרים שהמצערת משמיעה. כוונתי ללחיצה מלאה על דוושת התאוצה, כך שהמצערת צריכה להגיע לסוף המהלך שלה ולהשאר שם, אבל במקום זה שומעים אותה משתוללת.
2. בדקתי בעזרת תוכנת דיאגנוסטיקה את נתוני זווית המצערת ביחס לדוושת התאוצה ומתח המצבר. התוצאות הן שבלחיצה של מאה אחוז על דוושת התאוצה, הפלט שנותנת הדוושה נשאר קבוע, אבל זווית המצערת רוקד בין 90 ל-110 מעלות. כאשר בספרות היצרן כתוב שהמצערת אמורה לנוע בטווח של 0-80 מעלות!
3. בזמן שהמצערת רוקדת, מתח המצבר גם נופל, הנפילה מגיעה עד 0.7V (מזכיר שהמנוע כבוי. מניח שעם מנוע מונע הנפילה יכולה להגיע ליותר)

מוקדם יותר בשרשור טענתי שהתקלה מופיעה דווקא במעבר בין הילוכים.
המצערת היא אלקטרונית ולוקחת עוד שיקולים מלבד אחוז הלחיצה על דוושת התאוצה. מעברי הילוכים גם מניעים אותה למרות שלא משנים כלל את הלחיצה על דוושת התאוצה.

עוד דבר מעניין, התקלה תמיד מתרחשת בתחילת נסיעה. משמע מנוע קר, וכך גם כל הרכיבים בתא המנוע.
למיטב ידיעתי והכרתי, חיישני מיקום מצערת למיניהם עובדים כפוטנציומטרים. אני יכול להבין שיש קשר בין הטמפ' לאיכות ההולכה בין המגעים בפנים.




__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק   הגב עם ציטוט