|
כמה נורות תקלה שנדלקו יחד. האם מצבר?
בקצרה: הופיעו לי נורות תקלה, חשדתי במצבר, ספק האחריות של המצבר קובע שהמצבר תקין.
ועכשיו לעלילה המלאה:
שבוע שעבר מיד לאחר ההנעה הצלחתי להבחין בנורת טעינה שנדלקה וכבתה בשבריר שניה. לא ייחסתי לכך חשיבות (וגם היום אני לא יודע אם לייחס)
לאחר כמה דקות נדלקו ביחד מנורת צ'ק אנג'ן + מנורת ESP + המנורה של ה ASR. והופיעו הודעות על חוסר זמינות HILL HOLDER, ESP. בנוסף, בקרת השיוט לא הייתה זמינה וחלק מנתוני מחשב הדרך לא היו מוצגים (היה מציג --- במקום המידע, זוכר בוודאות שצריכת הדלק הממוצעת לא הייתה זמינה)
ביצעתי סריקת תקלות עם האפליקציה TORQUE, ונמצאה תקלה P0021.
לא התרגשתי, אני מכיר את הרכבים המשוכללים מידי שכשהמצבר קצת נחלש כל המחשבים מתחילים להשתגע.
סיימתי את הנסיעה (מתוך מחשבה שהמצבר יטען מעט בזמן זה). ביצעתי איפוס לתקלה, נורת הצ'ק אנג'ן נעלמה.
כיביתי והנעתי את הרכב ואז כבתה גם נורת ה ESP וה ASR. וכל השגיאות נעלמו כלא היו.
הגעתי לבית, בדקתי מתח טעינה, היה 14.07 וולט.
בדקתי מתח מינימלי בזמן הנעה והיה 10.22 וולט.
ניתקתי והחזרתי מצבר, נורת הESP נדלקה שוב, אך לאחר נסיעה של מטרים בודדים היא כבתה.
חלפו כמה ימים, שוב הופיעו הנורות וההודעות שבפסקה הראשונה. הפעם ניסיתי לאפס מיד את התקלה ולא יכולתי. עם איפוס התקלה הנורה כבתה ונדלקה שוב.
חיכיתי כמה דקות, איפסתי שוב, התקלה התאפסה ולא שבה עד עצם היום הזה.
המצבר הוא 'שנפ' שעדיין באחריות. ניגשתי לתחנת שירות של שנפ. בדקו את המצבר עם הידרומטר ובדיקה בעומס והחליטו שהוא תקין.
עם חיבור המצבר שוב נדלקה נורת ESP וכבתה לאחר מטרים ספורים.
במה חושדים חברי הפורום?
איזה בדיקות אתם מציעים לעשות כדי למצוא את הבעיה?
והאם בכל בראבו כשמנתקים ומחזירים מצבר מופיעה נורת הESP עד לתחילת נסיעה ראשונה?
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
|