לאחר מעבר מפונטו איבו רובוטית אל בראבו רובוטית, הופתעתי לרעה מצריכת הדלק. צריכה עירונית נטו, בתנאים בהם אני נוסע, היא סביב 9.5-10 קמ"ל. ברור לי שביחס למשפחתיות אחרות בסגמנט זה אפילו יכול להחשב טוב. עם הפונטו איבו הצריכה הייתה סביב 12.5 קמ"ל לאותם תנאים פלוס מינוס.
יש לציין שבפונטו נוסעים לאט וחסכוני יותר, כי פשוט היא לא מסוגלת ליותר מזה, לפעמים היה ממש קשה לעקוף עם הפונטו. בבראבו הרבה יותר קל ומפתה ללחוץ על דוושת התאוצה, מה שמשפיע לרעה על צריכת הדלק.
מעבר מפנדה לדעתי יכול ליצור איזה הלם בהבדל של צריכת הדלק.
בנסיעה בין עירונית הבראבו הרבה יותר נעימה, הסל"ד ב-100 קמ"ש הוא בערך ב 2100, שקט משמעותית מהפונטו, שמורגש מאוד שתוכננה כרכב עירוני. מניח שגם בפנדה אותו הסיפור.
מבחינת כח מתפרץ, אני תמיד נוסע עם מצב ECO מופעל, אז הגיר תמיד שואף להיות בהילוך כמה שיותר גבוה. בלחיצה התיבה קצת משתהה בהורדת ההילוך, ולדעתי לא תמיד משלבת את ההילוך הנכון, אלא הילוך אחד גבוה מידי. עם תיקונים ידניים/נסיעה ללא ECO המצב שונה לגמרי.
גם בהאצה מעמידה הרכב די מפתיע.
על מחירי טיפולים אין לי מושג. אבל למקרה שמעניין אותך, אגרת הרישוי לדגם סנסיישן (קבוצה 3) היא סביב 1600 שקל, לדגם דינמיק (קבוצה 2) סביב 1200 שקל.
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
|