צטט:
במקור פורסם על ידי רפי לין
יש אפשרות נהיגה במצב אוטומטי או במצב ידני שבו אתה מחליף את ההילוכים ע"י הזזת הידית.
במצב אוטומטי אם אתה נוהג באגרסיביות, מחשב ההילוכים מזהה זאת ומעלה להיוך גבוה יותר לאחר זמן ארוך יותר וסבובי מנוע גבוהים יותר (נהיגה יותר ספורטיבית) ובנהיגה מתונה הוא גם מזהה זאת והחלפת ההילוכים תהיה מוקדמת יותר ורגועה.
כשאתה במצב אוטומטי בעצירה ועמידה במקום, לחיצת דוושת הבלם גורמת שבפועל ההילוכים יהיהו בסרק (ניוטרל) ובמישור תראה שעזיבת דוושת הבלם לא תגרום למכונית לנסוע.
לחיצה קטנה אפילו על דוושת התאוצה (גז) תגרום לשילוב ההילוך והתחלת נסיעה.
יש להמנע באופן מוחלט, בעמידה ברמזור או פקק תנועה בעלייה, ממצב של החזקת המכונית במקומה ע"י לחיצה קטנה על דוושת התאוצה כי זה גורם לשחיקה מואצת של המצמד (קלאץ').
עומדים רק עם דוושת בלם לחוצה וממתינים בסבלנות.
בברכה - רפי לין
|
אוקיי,הבנתי בערך הכל
מה שניסת להגיד זה שאסור לי בעלייה להעמיד את הרכב באמצעות לחיצה קטנה על הגז כי זה הורס את הקלאץ,אלא רק על ידי דוושת הבלם. אבל האוטו לא מדרדר כשאני מוריד את הרגל מהבלם? או שיש לו איזה שהי מערכת לזיהוי הידרדרות ?
בכל מקרה רציתי לשאול עוד שאלה על המצב E בגיר? מה הוא עושה?
תודה רבה רפי!