צפה בהודעה יחידה
ישן 02-11-14, 15:56   #7
שמר
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2014
מיקום: אי שם מעבר לאופק
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 193
לא זה מה שכתבתי. חסכון בדלק מושפע ממגוון גורמים, העיקריים בהם הם סגנון הנהיגה ואופי הנסועה.

ארבעה שסתומים לצילינדר נותנים יותר שטח שסתומים לצילינדר, כלומר יכולת מעבר ליותר גזים בזמן נתון. יותר (או פחות) גזים באותו זמן זה בדיוק ההספק של המנוע.

בצד החסרון - יותר חלקים = עלות יותר גבוהה. כמו כן, במנועי 16 שסתומים פחות מתקדמים (ללא תזמון משתנה) המנוע יהיע בד"כ פחות גמיש.
שמר מנותק   הגב עם ציטוט