צפה בהודעה יחידה
ישן 30-10-14, 00:10   #8
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
גיר רובוטי בפיאט בראבו

אני יודע שזה גיר רובוטי כמו באלפא רומאו והוא נחשב לאמין מאוד.
כאן יש חוות דעת מפורטת של מי שהייתה לו פיאט בראבו כזאת:
פרידה מהרכב הטוב ביותר שהיה לי עד כה - פיאט בראבו

יש את הטלפונים האלה שכבר כשאתם רואים אותם על הצג של המכשיר שלכם אתם יודעים שבשורות טובות אתם לא תקבלו. כזה היה הטלפון שקיבלתי בשבוע שעבר מאלבר, הבנתי שזה הזמן להיכנס לכוננות ספיגה. ואכן, אשר יגורתי בא: נציג אלבר ששוחח עמי הורה לי לסור לסניף ולהחליף את בת הלוויה הנאמנה והמהנה שלי בשנתיים האחרונות - פיאט בראבו - במשהו אחר. הסיבה: היא כבר צברה קילומטראז' נכבד והם מעוניינים למכור אותה.
לא הועילו כל ניסיונות השכנוע שלי שהרכב תקין לגמרי והולם באופן מושלם את הצרכים שלי, הפור נפל והיא חייבת להימכר.
היום היא הוחזרה וזה הזמן לעצור ולחשוב על התקופה הנפלאה שהיתה לנו:

קיבלתי אותה בדיוק לפני שנתיים ו-128K ק"מ, כשהיא היתה בת ארבעה חודשים וברזומה שלה מעט יותר מ-4,700 ק"מ. מסתבר שאלבר מחלקים את הקטגוריות שלהם לפי נפח מנוע, ובגלל שהיא בנפח 1.4 אז התברר לי שהיא באותה קטגוריה כמו פורד פיאסטה, יונדאי I20 ועוד שאר שיקוצים מוטוריים. ברגע שהבנתי שאני יכול לקבל אותה, נתתי בגז ועפתי מהסניף בנתב"ג לפני שמישהו ישים לב שנעשתה כאן טעות ויגיד לי לחזור. לשמחתי, זאת לא היתה טעות ואף אחד לא אמר לי לחזור.
אז כן, המנוע הוא אומנם רק 1.4, אבל בניגוד לשאר הזוועות האחרות הוא גודש. תוסיפו לזה תיבה רובוטית בעלת ששה הילוכים ומומנט בריא (19 קג"מ) וסופר זמין, ותבינו שכשאני כותב שנתתי בגז, אז באמת נתתי בגז

למרות שהיא היתה ברמת גימור דינאמיק, האבזור היה בסה"כ די נדיב ואפילו חריג, בטח כשזוכרים שמדובר ברמת האבזור הנמוכה: בקרת אקלים אלקטרונית מפוצלת, תא קירור, מחשב דרך מפורט ועוד כל מיני שטויות חביבות. אבל עם כל הכבוד, אבזור זה לא הקלף החזק שלה. את הדיבידנד האמיתי שלה היא משלמת ברגע שמשלבים הילוך ומשחררים את הבלמים: למרות שהתיבה הרובוטית היא מושא ללעג ולקלס עבור כל מיני מביני עניין מטעם עצמם, בפועל היא פועלת בצורה מושלמת, רמת הטלטולים שלה בנסיעה מנהלתית כמעט ואינה קיימת ובאופן כללי כמעט ולא הגעתי למצב שבו באמת נדרשתי להתערב בעבודתה, פשוט מפני שהיא עשתה בדיוק מה שרציתי שהיא תעשה.
הבלמים מצויינים ואינם דועכים גם בבלימות חזקות. הרפידות הוחלפו אחת ל-30,000 ק"מ, וזאת הנקודה לציין לטובה את הרפידות המקוריות (מתוצרת מגנטי מרלי) ואת עליונותן על התחליפיות (באופן אישי התנסיתי ב-REMSA שהיו סבירות ותו לא).
ההגה בעל תגבור חשמלי, ולמרות זאת הוא אחד הטובים שיצא לי לחוות. הוא אינו מקמץ במידע ובאופן כללי נוסך תחושת בטחון שמאפשרת לתקוף פניות ללא חשש. מה שכן, ברגע שהפרונט אינו מכוון, משהו מחדוות הנהיגה הולך לאיבוד ולכן חשוב מאוד להקפיד בעניין הזה.

כידוע, אני תמיד מקפיד לנהוג במהירות החוקית, אבל מישהו סיפר לי שבמהירויות גבוהות מאוד הבראבו אומנם אינה מרגישה מנותקת לחלוטין מהכביש, אבל עדיין מתנהלת בקלילות הראויה להערכה. מעבר לכך, הספקו המרשים של המנוע בשילוב תיבת ההילוכים המוצלחת גורמים לכך שלנהג קל מאוד למצוא את עצמו נע במהירות שיש מצב שהוא כלל לא התכוון להגיע אליה. שד משחת.

בקרת יציבות - לאחר שבליל חורף סוער היא הצילה אותי מפגיעה ודאית במעקה בטיחות, אין מצב לרכוש רכב ללא המערכת מצילת החיים הזאת. חוץ מזה, כשהיא כבויה עליכם להיות ערים לעובדה שבכל יציאה הגונה מהרמזור תשאירו אחריכם שכבה נאה של גומי על הכביש.

הדבר היחיד שהייתי משנה בה הוא מושב הנהג, שפשוט אינו נוח לנסיעות ארוכות. מצד שני, זה באמת בטל בשישים לעומת שאר היתרונות שלה.

לכל מי שמחזיק בפיאט בראבו אומר שקשה מאוד למצוא מכוניות ברמת המחיר שלה שמספקות את אותו פאן, עיצוב ונוחות כמו שלה, בטח בעידן שבו המחשב השתלט באופן כמעט מוחלט על עולם הרכב והמכוניות נוטות להיות היום מאוד סינטטיות, ולכן שמרו עליהן והפיקו מהן הנאה ככל שתוכלו - יום יבוא וכבר לא יהיו עוד כאלה.

ולך, 11-115-79, כל שנותר לי זה לומר תודה ענקית על התקופה הנפלאה שהענקת לי. מחזיק לך אצבעות שהאדם הנכון יגאל אותך מעולם ציי הרכב ויפנק אותך באופן שאת ראויה לו. תמיד אזכור לך חסד נעורים.


בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט