צפה בהודעה יחידה
ישן 29-10-14, 13:53   #5
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
חוסר או עודף קומפרסיה גורמים להתחממות המנוע.
במקרה של רינגים שחוקים או שסתומים שלא אוטמים כראוי, המנוע מתאמץ יתר על המידה להסיע את הרכב.
במקרה של ראש נמוך/מושחז יתר על המידה, המנוע מתאמץ לדחוס בשל שינוי ביחס הדחיסה. בכול נפח מנוע יש יחס דחיסה שונה. יחס הדחיסה אינו גובה הקומפרסיה הנמדדת. אלו שני דברים שונים שיש קשר בינהם.
כאשר המנוע לא עובד במלוא כוחו הוא יוצר חום בשל המאמץ בעיקר בזמן תאוצה.
נניח לרגע שיש לנו בשלושה צילינדרים קומפרסיה 150 PSI וברביעי 90. הדבר יגרום לאיבוד כוח ומאמץ. המאמץ בשני המקרים הנ"ל "מתורגם" לחום.
לדוגמה, קח מקדחה וקדח שני חורים בברזל. בחור הראשון תן למקדחה לקדוח בלי ללחוץ עליה. בחור השני לחץ חזק. בדוק באיזה מבין הקידוחים התחממה יותר. בעצם לא צריך לקדוח, בחור שלחצת יותר תהיה יותר התחממות של המקדחה.
יש עוד דברים להוסיף בנושא. הפעם נסתפק בזה.

דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט