|
אורות בלמים
מכיוון שהמערכת הזאת אינה ממוחשבת, אז עדיף לבצע הבדיקות עם נורת ביקורת (3W) וכך לא להיות מוטעה ממתח טורי וכו' (לא חשוב אם לא הבנת מה זה).
המתח מגיע אל מתג הבלמים (דרך נתיך 1 כשמתג ההצתה מופעל) בחוט אדום/תכלת (A/R) מתיבת הנתיכים, במחבר D מפין 14 ובדוק שם אם יש מתח.
אם יש מתח בחוט זה שם ואין במתג הבלם, אז יש נתק בחוט למרות שלא ברור היכן זה יכול להיות כי הוא חוט ישיר.
אם גם בנקודה 14 אין מתח (נתק פנימי בתוך תיבת הנתיכים) אז בדוק בפין שליד שנמספרו 13 וגם אליו מתחבר חוט בצבע אדום/תכלת המוציא מתח למתג אורות רברס (אמרת שאורות הרברס נדלקים)
ואז ניתן יהיה לגשר את החוט לאורות הבלם מפין 14 אל החוט בפין 13 (לאורות רברס) ולפתור התקלה.
אם כן מגיע מתח אל מתג הבלמים, אז לחץ על דוושת הבלמים וראה אם יוצא מהמתג בלמים מתח לכוון הפנסים בחוט השני שצבעו אדום/שחור (R/N) ואם כן יוצא ממתג הבלמים מתח אז צריך להסיר פנס אחד מהרכב ולראות אם בחוט שמתחבר אליו (אדום) יש מתח וכן הלאה.
הערה - לפי הספרות הטכנית הנתיך (פיוז) צ"ל 15A ולא 20A.
מתג הבלמים בשרטוט הנו מס' 20 וסימנתיו בצהוב.
אם לא תפתור התקלה בעצמך, אז עם שרטוטים אלו שתראה אותם לחשמלאי רכב, יהי לו קל לבדוק ולאתר התקלה.
נא עדכן ממצאים ותוצאות לכשיהיו.
בהצלחה ובברכת שנה טובה - רפי לין
|