|
בעיית סבובי מנוע בפיאט אונו 94
במכוניתך יש מע' הזרקת דלק חד נקודתית מתוצרת "בוש" ומזגן ישראלי (לרוב של "רסקור" ז"ל).
להלן שיטת איפוס מחשב הזרקת הדלק שבהרבה מקרים פותרת את בעיית סבובי המנוע בסרק:
איפוס זה גורם גם לאיפוס סבובי מנוע בסרק:
1. הפעל מתג הצתה למצב ON (ללא הנעת המנוע).
2. נתק את מחבר החשמל של מתג מצב המצערת.
3. כבה מתג ההצתה למצב OFF.
4. חבר בחזרה את מחבר מתג מצב המצערת.
5. נתק את כבל מינוס המצבר למשך כדקה ואז חברו בחזרה אל המצבר.
6. הנע את המנוע וראה אם המצב השתפר.
כך מזהים את מחבר מתג מצב מצערת ומיקומו:
מתחת לבית מסנן האויר שעל בית המזרק דלק החד נקודתי.
המחבר החשמלי אליו הנו עם ארבעה חוטים שצבעיהם הנם:
1. צהוב/ירוק
2. צהוב/אדום
3. צהוב/שחור
4. סגול/שחור
אם איפוס זה לא יעזור אז צריך לגשת למוסך או מכון הזרקות דלק ולהתחבר עם מחשב סורק אבחון תקלות ולקרוא את כל נתוני מע' הזרקת הדלק וחיישניה.
תשומת לב מיוחדת לנתון חום מנוע אם הוא אכן נכון (בהשוואה לשעון חום המנוע ולפעולת מאורר הרדיאטור) וכן לכך שיש מיקרוסביץ' בתוך מנוע הסרק, שבזמן עזיבת דוושת התאוצה (גז) הוא משדר אות מינוס אל מחשב ההזרקה וצריך לוודא שאכן משודר אות זה.
נא ידכן ממצאים ותוצאות, לכשיהיו.
בברכה - רפי לין
|