דוד, השרשור שוקע במרתפי הפורום בלי תשובה, לא ניתן לזה לקרות.
אז נסכם, אלו הסיבות הידועות לנו כרגע:
1. במקרה של נפילת השסתום, הוא לא יפול עמוק מידי.
2. במקרה של דליפה, למדחס יש נפח קטן יותר לשמור בו לחץ, וזה מפחית את הסיכוי לנפילת השסתום.
בינתיים אני לא רואה סיבה שלישית.
ואם הדליפה נמוכה, אני גם לא רואה צורך ממשי להרים את הבוכנה לנמ"ע.
במיוחד לאחר שאצל מאור ביצענו החלפה בשני שסתומים עם בוכנה בנמ"ת, אחרי שברחה לנו התמיכה בקראנק (פאדיחה שלי

)
אגב, מה הלחץ המומלץ לביצוע העבודה?
יאיר טוען ש-10 PSI (פחות מבאר אחד) יספיקו. ומאור טוען שמומלץ 2 באר.
כמובן שככל שהלחץ בתוך הצילינדר יהיה גבוה יותר, כך יהיה ניתן להפעיל יותר כח על השסתום מבלי להפיל אותו פנימה. (ניתן לחשב עם קוטר השסתום את הכח המדויק שיגרום לנפילה שלו פנימה)
עכשיו צץ לי בראש רעיון מהמעבדות בהידראוליקה:
כשהיינו מסיימים הרצה של מערכת, היה נשאר קו עם לחץ, והדבר היה מפריע בשחרור מחברי הצינורות. הפיתרון היה לשחק עם השסתומים במערכת כדי להשוות לחצים, ואז הפתיחה הייתה מתאפשרת.
אולי לפעמים קורה מצב שלא ניתן לשחרר את התבריג מהפלאג לאחר כיבוי המדחס, ואז הפיתרון יהיה הורדת הבוכנה לנמ"ת, ובכך הלחץ שנשמר בצילינדר יקטן ויאפשר את הפתיחה.
צדקתי?
אני אבוא עם גלידה לאסוף את שלושת מיכלי ספריי הקרבורטור