צפה בהודעה יחידה
ישן 13-01-14, 10:38   #8
eddie_z
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: רחובות
הגלגלים שלי: בראבה 1.6
הודעות: 20
סוף דבר (וגם איך מתקנים את הציר השבור)

שלום,

אז כמו שהכותרת מרמזת, אחרי תקופה ארוכה הבעיה נפתרה והדלת תוקנה באמצעותו של פחח מקצועי, נבון ואדיב - יהודה ממוסך נופר שברחובות.
כיוון שלא הצלחתי להשיג עזרה, צירים או הדרכה, אבל כן קיבלתי תגובות בפורום על כך שהתקלה ניתנת לתיקון, הלכתי לחפש ומצאתי בפירוקיה קטנה ברשל"צ ציר דלת תחתון שלם של בראבה. אצלי הבעיה הייתה בציר העליון אבל דרוש היה לי רק הפין ולא כל הציר. כיוון שהפין זהה בעליון ובתחתון, הייתי צריך לפרקו. כלומר, להפריד בין הפין למבנה שסביבו, כמו שנראה בתמונה הבאה
https://www.dropbox.com/s/0p6kcr8o9k...7%9C%D7%AA.png.
ומה לא ניסיתי כדי לפרק? סובבתי, דפקתי משני הכיוונים, חיממתי עם ברנר ואז דפקתי, ריססתי בספרי שימון ואפילו ניסרתי לאורכו של בית הפין... וכלום לא עזר. לא יצא. התייאשתי מלנסות בעצמי ונסעתי לחפש פחח בעקבות המלצתם של חברי הפורום.
בדקתי אצל ארבעה פחחים שונים. אמנם הגעתי בשישי בבוקר, אך הבאתי את הציר מהפירוק וגם את הידע שלי על הבעיה שקיצר להם את זמן איבחון הבעיה. לצערי, לא רק שהם לא עזרו לי אלא אף טענו טענות שונות ומשונות, כנראה מחוסר ידע או חוסר סבלנות או שניהם יחד: אחד אמר שלא ניתן לפרק את הפין מהציר כיוון שזה 'חלק חד-פעמי', לא ממש הסביר איך כן אפשר לתקן ובכל אופן אין לו זמן. שניים אחרים טענו, כל אחד בנפרד, שזה תיקון מורכב שיארך כמה שעות ולכן גם להם אין זמן (ולטענתם גם המחיר לא יהיה זול). הרביעי רצה לסדר 'קומבינה' ובכלל טען נחרצות שהציר שהבאתי הוא ציר עליון (ממש לא!) והציע לחתוך את הציר הישן כולו ולרתך את החדש למרכב (אבל אני כבר הבנתי שאני לא רוצה להתעסק איתו ברגע שראיתי שהוא מתעקש איתי על הטעות שלו. ולא, אני לא טועה, הציר שהבאתי הוא אכן ציר תחתון וגם שאר הפחחים מלבדו חשבו כמוני).
כמעט שהתייאשתי מלנסות לתקן. למזלי, בדרך לעזוב את אזור התעשייה עצרתי אצל יהודה. הוא אמנם היה קצר בזמן אבל הבין שגם הטיפול קצר, ותוך 20 דקות הוא הרוויח לקוח מרוצה, 100 שקלים ופרסום בפורום, ללא שום השקעה של חומר (למעט חשמל שצרכו מסור הדיסק והמשחזת).
היה יפה ומעניין לראות את הגישה שלו לעבודה - קודם כל הוא השקיע כמה דקות בחשיבה על איך לפתור את הבעיה ורק אח"כ התחיל לעבוד ולבצע ביעילות ומקצועיות רבה.
להלן שלבי התיקון:
1. קיבע את הציר החליפי במלחציים.
2. חתך את ראש הפין ובכך אפשר לו להשתחרר. מכאן הוצאת הפין כלפי מטה הייתה קלה.
3. פירק את דלת הרכב.
4. השחיז\גירד את ראש הפין השבור שעל הדלת כך שירד (לא הייתה גישה למסור דיסק).
5. התקין את הפין החדש, הרכיב את הדלת והידק את ברגי הפין.
*ללא ריתוכים או חיתוכים של המרכב.
**תוך חיסכון ע"י שימוש ב'חלק החד פעמי'.
***עם המון מצב רוח טוב והומור.
היה לי העונג לראות אותו עובד ופותר את הבעיה ובנוסף גם למדתי. אמנם, זה היה תיקון פשוט, אך חסר לי הידע שצריך לחתוך (למול?) את ראש הפין. כל השאר היה פשוט.
מצורפת תמונה של הציר עם הפין השבור https://www.dropbox.com/s/i2bc0a7juy...7%95%D7%A8.png
eddie_z מנותק   הגב עם ציטוט