צפה בהודעה יחידה
ישן 24-04-07, 12:28   #9
Guest
 
הודעות: n/a
צטט:
במקור פורסם על ידי ShayRally
את הטיפה הנוספת אמלא ממים מהברז, שהבנתי שעדיפים על מזוקקים בגלל מינרלים שחסרים במזוקקים.

שוב תודה!
למה המנוע צריך מינרלים שיש במים?
אולי הוא צריך גם ויטמינים,או כדורים?


לא לשים מים רגילים, ואם אתה ממלא מים ירוקים אז חבל על הכסף - תמלא מי ברז או שתיה...
נוזל קרור הוא ממש לא מים = מים הם ממש לא נוזל קרור

גם זה שתשטוף את המערכת קרור עם צינור גינה לא יתן לך הרבה, (המים כמו שאתם קוראים לזה
זורמים במערכת קרור בלחץ של ~ 1BAR) אתה חושב שצינור גינה יתן לך לחץ יותר גדול???

גם אם תשטוף נגד כיוון זרימת המים , זה לא מי יודע מה עוזר.
מדובר בשכבה די טובה של חלודה שנמצאת על הדפנות של בלוק המנוע.
ד"א - גם כאשר אתה חושב שכל המים מהמנוע יצאו עם פתיחת הצינורות של המים,
אז ישנה עוד כמות נוספת בתוך השרווילים של הבלוק.

אתה יכול להניע את המנוע ללא מים כלל , אך לא לתת לו לעבוד יותר מ 1,1.5 דקות, לא יקרה לו שום דבר (רק תוודא שיש לו שמן ). אם אתה לא להניע את המנוע ועדיין לתת סטארטר (אני לא ראה שום סיבה לזה במקרה שלך) , אבל אתהה יכול לנתק את סליל ההצתה ולתת סטארטרים עד הבוקר...

AMIT - לפני שהוא יתן סטארטר אחרי שהוא פתח את כל הצינורות - המים שנמצאים בראש כבר
יצאו.
המים הנמצאים בבלוק - לא, הם גל לא כל כך יצאו אם הוא יניע את המנוע, אבל כמה שמוכטות
יפלטו מהצנרת.



וכמה אפשר לתחון אותו נושא של מים ונוזל קרור ומים ירוקים, ומזוקקים
כל אחד שרוצה להחליף מים או נוזל או שניהם ביחד מתחיל מהתחלה לשאל את אותם השאלות
שכבר נתנו תשובות כמה וכמה פעמים.
מודרטור לטיפולך.

מאיפו הידע של כל הממליצים פה - לשטוף עם מים, לעלות אצת המנוע ל2500 RPM
להוציא מים , להכניס מים?????
אתה מחליף את המים הנמצאים בתוך המנוע ממים חלודים למים חדשים שיחלידו עוד יומיים בדיוק.
כל המים הצבועים שאתם קונים בעלות של עד 40 - 50 ש"ח לגלון = זבל, אלו הם מים צבועים
בתרכיז צבע מסויים וזהו.

להשתמש אך ורק בנוזל קרור PARAFLU / TECNIC ( עלותו נעה בין 30 ל 40 ש"ח ל 2 ליטר).

אותם האלו שיתחילו עכשיו להתווכח ולהתחכם על כל הנושא הנ"ל ,
"מים ירוקים זה אותו דבר"," אני נוסע אם זה כבר כמה שנים"," מה אני פראייר לקנות 2 ליטר ב 40 אם אפשר לקנות 4 ליטר ב20" ," PRESTONE/ZEREX אחלה נוזל (הוא לא)" ," אני משתמש בתרכיז, ומוהל אותו במים מזוקקים/ מי מלח/ מי נהר הירדן/ מי שתיה / או כל מים אחרים" - זה לא טוב, ברגע שהוספת לנוזל קרור מים - גרמת להיווצרות אבנית


לסיכום - כל אלו שרוצים "לשטוף" את המערכת קרור שלהם בצורה נכונה ויעלה ביותר (עד כמה שאפשר) כי אי אפשר להפוך משהו שנעשה שנים - ביומיים
פשוט לקנות מלאי של נוזל קרור איכותי , לרוקן את המים הקיימים במערכת קרור ,לתת את הרדיאטור לניקוי , אפשר לנסות אם צינור מים חיצוני להזרים מים לתוך המנוע (אבל נגד כיוון הזרימה הרגיל) להוצאת חלודה/לכלוך ראשוני...
לאחר מכן למלא נוזלל קרור, לנסוע איתו שבוע / שבועיים / 3 שבועות ,לפי המצב של הצבע של נוזל הקרור ולחזור על התהליך ( רק כמובן ללא החלפת מצנן וללא שטיפה במים) אלא הנוזל הקרור.
זה עדיין לא יהיה אידיאלי אבל זה מה שיש.

אפשר כמובן גם להמשיך לנסוע עם מים,( או מים מכל סוג המפורט למעלה), בסובלנות לחכות עד שירקב הראש מנוע, לשפץ / להחליף אותו ואז ליישר קו.
לכל אלו ששנים נסעו עם מים בתוך מערכת הקרור , שיפוץ ראש מנוע - בלתי נמנע.
שטיפות המערכת החלפות נוזל הוספת חומרים כימיים למינהם, רק מעכב טיפה את התהליך.
יציקת אלומיניום שממנו עשוי הראש מנוע, זהו חומר רך, הנהרס ממים .

מעניין מה הייתם עושים עם היו לכם בלוקים של מנועים גם כן מיציקת אלומיניום ( כמו אצל הרבה היצרנים היום וגם לפני כבר שנים).


בהצלחה
  הגב עם ציטוט