פלג שניתך נגרם בשל חום יתר בצילינדר, עקב דטונציה.
דטונציה היא, כאשר התערובת ניצתת לפני שהבוכנה הגיעה לנ.מ.ע. משך הבערה ארוך יותר וגורם להתחממות.
הסיבות, כבלי הצתה ופלגים תקולים. חיישן קידום הצתה( KS) תקול, פיח בצילינדר.
חימום יתר של הצילינדר יכול להיגרם גם בשל תערובת דלק ענייה, כאשר מזרק סתום חלקית.
הוא משנה את יחס התערובת לענייה. בדקו ומצאו שיחס תערובת של 1-14 היא הטובה ביותר להצתת התערובת ולקירור הצילינדר.
מדוע הבוכנה מרימה שמן כאשר הפלג ניתך ?.
בכול מנוע מעט שחוק, רינג השמן לא אוטם ב-100% ומשאיר מעט שמן בצילינדר. כאשר נוצרת בערה , השמן ניצת יחד עם התערובת ויוצא מהאגזוז יחד עם גזי הפליטה. כשהמצב מחמיר תקבל עשן באגזוז. אם אין ניצוץ/בערה, השמן נאסף וסותם את הפלג.
"אתה שמעת איך היה נשמע המנוע שלי כשהגעתי, ועוד לפני שהרמנו את המכסה כבר התחלת לרדת עליו."
האמת שרציתי לרדת עליך, אבל לא היה לי נעים, כי עדיין לא הכרתי אותך.

לא הבנתי איך נסעת מב"ש לרחובות עם שלושה פלגים.
"ואיך יכול להיות שבאותו מוסך, כשהחליפו את הפלאג הרטוב בפלאג חדש, היה שינוי לרעה?"
לא ראיתי מה עשו במוסך, והנבואה ניתנה לטיפשים.

דוד.