בשבוע שעבר ניגשתי לטסט עם הפונטו. לדעתי היה עדיף גם לפונטו וגם למדינה להשאיר את הפונטו במצב שהייתה לפני הטסט.
הפונטו נכשלה על זיהום אויר. אפרט בקצרה: (לפירוט הארוך אפשר לפנות ל:
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=497934 )
נמצא CO גבוה בסל"ד עבודה. שמתי תוסף, לא עזר.
הפנו אותי למוסך ש"מומחה לזה".
במוסך מצאו פלג אחד רטוב (תמונה מצורפת)
החליפו בפלאג אחר. אבל לא באותו מרווח אלקטרודה - שמו 1.1 במקום 0.9, היו רבעיית מקוריים.
הניעו ללא פילטר אויר. יצא הרבה עשן לבן. לאחר זמן קצר נפסק העשן.
שלחו אותי לעשות סיבוב עם הרכב, נסעתי 2-3 ק"מ, חזרתי למוסך, חיברו למכשיר 4 גזים ויצא תקין.
הלכתי שוב למכון טסטים, כשהגעתי הרכב ממש רעד. איכשהכו עברתי את הטסט.
מאז נסעתי כ-120 ק"מ עם הפלאג הזה. הנסיעות הרבה פחות נעימות.
בסרק הרכב רועד ומגמגם לסירוגין.
בנסיעה המנוע מרגיש מאוד חלש בסלד נמוך. וכשהסלד מטפס פתאום ישנה התפרצות כח פתאומית.
אם לדוגמא אני נוסע בהילוך שני כשהדוושה נמצאת קבוע באותו מקום, בהתחלה המנוע מאוד מנומנם ואפילו רועד ורוטט, וכשהסלד מגיע ל-2500 בערך, יש איזה פרץ כח כאילו שהורדתי הילוך ודחפתי את הדוושה עד לסוף המהלך. למרות שנשארה במקומה.
לאחרונה צריכת השמן גדלה, עוד לפני סיפור הטסט.
כעת הרכב לא מעשן כלל, לא עם מנוע קר, לא עם מנוע חם, לא בסרק ולא במכה של גז.
אין נזילה של ממש, רק הזעה.
בשבת שלמה שהרכב עומד ללא תזוזה, יש טיפה או שתיים על הרצפה, ולפעמים אין בכלל.
אם כך, לאן הולך השמן?
בקרוב אחליף את הפלג בחזרה לפלג המקורי כדי להיות בטוח שהרעידות לא קשורות אליו.
אבל זה ייאלץ להמתין עד שאהיה שוב בבית הוריי, כי הבוקסה של הפלאגים נמצאת שם.
לפי ההרטבה בפלאג ניתן לקבל כיוון לבעיה?
שימו לב שישנו מין אפר בחלקו העליון של הפלג.