צפה בהודעה יחידה
ישן 02-08-13, 20:24   #12
dsela
Member
 
האווטאר של dsela
 
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: מזכרת בתיה
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 94
חזרתי לעדכן:
לפני כשלושה שבועות עברתי אצל דוד בדרך חזרה מהעבודה לקחת את המעבה..אין ספק שלא הייתי יכול למצוא לבד מעבה במחיר כזה או אפילו דומה לזה.
הגיע יום שישי, זהו היום היחיד שאני יכול לעבוד על האוטו.
התקשרתי לדוד, והוא אמר לי שהוא עסוק עם דברים אחרים, אז שאחליף את המעבה לבד ואבוא אליו כדי לתקן את הצינור אח"כ.
החלפת המעבה מצריכה פירוק טמבון (עניין של רבע שעה, חשבתי שיהיה מסובך יותר). ניתוק הצינור שמגיע מהמדחס, ניתוק הצינור מהמעבה למייבש, 4 ברגים - והמעבה הישן בחוץ.
תוך 30 דקות המעבה החדש מורכב, ורק נשאר לפרק את הצינור לחץ גבוה מהמדחס למעבה (זה דווקא סיפור דיי מעצבן, אין הרבה מקום לתזוזה שם).

היו כמה שבועות עמוסים ולא הספקתי להגיע לתיקון הצינור. היום (יום שישי) התפנה לי קצת זמן, אז החלטתי לחפש את הצינור ברחובות. כמו שדוד אמר לי, אין להשיג את הצינור בשום מקום.
התקשרתי לדוד, והוא אמר שאקפוץ אליו לסדר את הצינור.
ברגע שהוא הסתכל על צינור הגומי הוא אמר שחייבים להחליף אותו מאחר וכולו סדוק (כנראה שזה אפילו לא היה צינור שמיועד למזגן).
לאחר ביקור ברחובות ובנס ציונה חזרנו עם צינור גומי חדש באורך מטר, ו4 כוסות (2 ספייר, וטוב שכך).
דוד מוציא את צינור הגומי הישן ע"י ניסור הכוסות הישנות עם דיסק, בלי לפגוע בצינורות האלומיניום.
לאחר שניסינו להרכיב את הצינור החדש, ראינו שהצינור צר מידי..להשיג צינור בקוטר הזה כנראה שיהיה קשה מאוד, אז דוד מצא באחד הפונטו דור ראשון שאצלו בחצר צינור גומי מתאים.
ניסינו ללחוץ את הכוס על הצינור עם הלוחץ של דוד, אבל לא הצלחנו ללחוץ מספיק טוב..טלפון לחבר של דוד ויש לנו לוחץ יותר איכותי.
לאחר שלחצנו את צינור הגומי על שני צינורות האלומיניום, מרכיבים אותו חזרה על הרכב. מיציאת לחץ גבוה במדחס לכניסה למעבה.
השלב הבא - בדיקה עם המערכת מחזיקה ואקום. לאחר ואקום עמוק בעזרת מדחס מיוחד שדוד בנה, ראינו שהמערכת לא מחזיקה את הואקום...תסכול עמוק, לאחר 4 שעות עבודה.
מחברים את המדחס הפוך לבניית לחץ, ותוך כדי שהלחץ נבנה כבר שומעים בריחת אויר מאיפשהו, ואז עם סבון מנסים לאתר את הנזילה. לשמחתנו מצאנו שהנזילה היא מהחיבור בין הצינור אלומיניום מהמדחס לצינור גומי.
לאחר שפירקתי את הצינור, דוד חתך את הכוס ושם אחת חדשה, ולחצנו אותה מחדש.
חיברנו את הצינור חזרה, והמערכת מחזיקה ואקום, וגם לחץ גבוה!
דוד מילא גז עד שהטמפ' ברכב (אני החזקתי את הטורים על 2000) מגיע ל5 מעלות! בקיצור, המזגן מקפיא, כמו חדש!

רציתי להגיד תודה ענקית לדוד על העזרה ושיתוף הידע! הצלת אותי מהחום, והיה גם כיף לעבוד איתך
במהלך היום דוד צילם תמונות והוא אמר שיעלה אותן אחרי שאכתוב כאן מה עשינו..
dsela מנותק   הגב עם ציטוט