למרות שאני כבר לא בעל פיאט ונטשתי אל היפנית. אני רוצה לומר משהו.
הפונטו יצא לה שם רע בגלל תקלות כאלה ואחרות שנוצרו לרוב ואני מדגיש לרוב בגלל תחזוקה לקויה או חוסר תחזוקה בכלל!
אם הפונטו תטופל בזמן גם בשמן איכותי ופילטר שמן מקורי, מי קירור יעודיים, החלפת רצועת תזמון בזמן ומקורית עם מותחן מקורי , הרי שהחלקים הללו לא יקרים גם ככה, אין שום סיבה בעולם שהרכב יתחמם לך ויילך ראש מנוע! אלא אם כן זה רק מחוסר תשומת לב של הנהג של חוסר שמן או מי קירור או נזילת מים מגורם כזה או אחר.
אני הייתי בעל פונטו , דגם כפי שמופיע בחתימה, כשנתיים ומסתבר לצערי שהבעלים לפני לא כל כך טיפל ברכב ואני כל מה שהשקעתי באוטו לא כיסה את הנזקים שנגרמו לו לפני, אם זה שימוש במים לא מתאימים או טיפולים רק מתי שיש כסף וכו׳ ,
בלאי לאטם ראש יש עם הזמן ועם הקילומטרים שהרכב עובר אבל הבלאי והנזק צצים לאורך זמן ואילו טראומה של ראש מנוע מהתחממות הנזק מופיע או מיד או בתקופה הקרובה לאחר מכן, תלוי ברמת הטראומה, כמה חום וכמה זמן היה חם וכו׳.
בקיצור עם הפונטו שלי סבלתי לא מעט, אבל כמו כל רכב זה עניין של הטיפול והשמירה ועניין של מזל.
רכב שמטופל כראוי ובזמן יחזיק יותק זמן מבלינה מכאנית וזה עובדה.
הפונטו הייתה אצלי וגמעה 210 אלף קילומטרים עם ראש מנוע פעם אחת עקב בלאי בלבד של האטם , למרות שהייתה נזילת שמן בין הראש לבלוק וזה דוגמה לתוצאה של טראומת התחממות. הפונטו עד היום האחרון שלה אצלי נסעה חלק ללא בעיות ובחיים לא נתקעתי איתה!
__________________
פונטו ספייס ELX ידנית 2002
נערך לאחרונה על ידי forum770 : 24-07-13 ב 14:05.
|