|
בעיית ההתנעה בפיאט בראבו
אני מכיר מקרוב את התופעה הזאת.
כנראה שהמנוע כבר עבר הרבה ק"מ (כמה?) וטבעות הבוכנה (רינגים) שחוקים בו כך שנוצר רווח גדול בין הבוכנות לדפנות הצילינר במנוע.
בגלל מרווח גדול זה, כשהמנוע כבוי לאורך זמן, חלק משמן המנוע גולש דרך מרווחים אלו וגורם ל"שטיפת צילינדרים" (שמלווה גם בירידה בדחיסת הצילינדרים).
בזמן הנעת מנוע קר, מחשב נהול המנוע מבצע העשרת דלק (הרבה דלק) זמנית שעוד מוסיפה חלק מהדלק הזה שדולף גם הוא ברווחים הגדולים שנוצרו כאמור והמנוע אינו מניע.
כשהמנוע לא מניע ממשיך לזרום עוד דלק אל המנוע שאינו ניצת ומציף לגמרי הן את תאי השריפה והן את המצתים (פלאגים).
השאר המכונית ללינת לילה במוסך ושבבוקר ראשית יבצעו בדיקת דחיסה (קומפרסיה).
לאחר מכן שיבצעו גם בדיקה אם חיישן חום המנוע משדר נתון טמפרטורה נכון (אם הוא משדר קור נמוך מדי אז העשרת הדלק תהיה מוגזמת ותגרום לחוסר הנעה עם הצפת דלק).
לבסוף צריך לבדוק גם את חיישן החמצן.
נא עדכן ממצאים ותוצאות, לכשיהיו.
באיזה מוסך והיכן בדקו התקלה?.
בברכה - רפי לין
|