נעמוד על תיקונם של כמה דברים..
ראשית WRC - אתה אופטימי וזה טוב ומבורך. אך מציאות לחוד ועובדות לחוד. פיאט נמצאת במשבר כמה שנים והרומן עם GM הסתיים לו אשתקד כש GM משלמת 2 מיליארד אירו בעבור ההתפצלות. מה שמשאיר את את פיאט לבד [שוב] בכוחות עצמה ומול אתגרים חדשים שיבואו בשנים הבאות.
בקשת הדגמים של פיאט [אם עקבת] לא ניתן למצוא שום דבר בעל ייחוד קרוב ל 10 שנים. הפונטו המחודשת הייתה בסך הכול גרסה מתוחה, והפנדה למרות זכייתה ברכב השנה [מעמד מפוקפק ממילא בקרב אנשי המקצוע] לא זכתה להצלחה המסחרית לה קיוו בפיאט.
הגרנדה פונטו , סביר להניח תקבל ותזכה להצלחה כלשהי - מרווח נאות, עיצוב מושך וכוו. אבל אני בספק רב אם פיאט מתכוונים להשיק דגם ספורטיבי שיצליח -יבריק זו מילה גדולה עליה. טורבו או לא טורבו.
העובדה היא כזו- אלפא רומיאו שנמצאת בבעלותה של פיאט אך מנוהלת ומתנהלת כגוף עצמאי , מקוטלגת כחטיבת ה "ספורט-פנאי" של קונצרן פיאט. פשוט כי אותם דברים המייחדים את אלפא-רומיאו [שלדה , אופי וכו] נשמרו ולא שופצו/שופצרו על ידי פיאט. מסיבה זו - הסטילו אינה דומה במאומה ל 147 בהתנהגותה. אלו מכוניות שונות לחלוטין למעט מנועי הדיזל JTD.
כנ"ל לגביי לנ'ציה שבעברה מכוניות נפלאות , מנועים משובחים ושיתוף פעולה שהניב תוצאות מבריקות כגון מנוע ה 5 צילינדר המשובח. גם היא , חלק מפיאט וגם פה בחר אניאלי , או העדיף שפיאט תתמקד במה שהיא עושה טוב מכולם -מכוניות פשוטות וזולות העונות לצרכים האורבנים.
זוהי דרכה של פיאט בשנים האחרונות לנוכח השינויים בשוק האירופאי. הדומיננטיות של פיג'ו, וקונצרן פולקסוואגן , הוכיחה כמה פיאט איננה מה שהייתה בעברה, אלא חברה במשבר המחפשת פתרונות מהשרוול בכדי לא להגרר למכירות בלתי מחויבות המציאות.
דבר נוסף - הסטילו הייתה פלופ נוראי עבור פיאט. לא משנה כרגע שהשיווק שלה היה גרוע. המכונית עצמה פשוט הייתה גרועה בכל קנה מידה. כשלה בכל מבחן השוואתי , ולא עמדה בשום ציפיה לה קיוו בפיאט. וזה בסדר, הם טעו, רק שהם לא טרחו לומר זאת. קורה, טועים, טעינו.. מישהו שכח...
בקיצור - אפשר להיות אופטימים , או אפשר להיות מציאותיים ולקנות אלפא-רומיאו
ניר