|
לא הבנתי למה המכשיר של החרט יותר מקצועי אנא הסביר ?. לדעתי, שלי יותר מקצועי כי הוא נייד.
המכשיר כן אמור להיות בשימוש כאשר הראש מורכב. כן יש כאן יתרון על פני בדיקת לחץ הפוך. משום שאתה בודק דליפה רק מהשסתומים. בעוד שבבדיקת לחץ הפוך לא תדע מי מדליף יותר, הרינגים או השסתומים. אתה פשוט מבודד את הבדיקה לשסתומים בלבד.
נכון שהחרט איתו אני עובד קבוע, יבצע לי את בדיקת הווקום ללא תשלום. אבל כמה פעמים אני יכול לבקש, ברגע שלא אתן לו את העבודה ?. לא נעים. זכור שהמכשיר מתאים גם לבדיקת לחץ דלק,
אולי תתפלא שבחלק מהמקרים אני מבצע יישור ראש לבד. אלא אם צריך גם מילוי.
אני יכול לספר לך בעקבות מה בניתי את המכשיר. בפיג'ו של הבן שלי עם ארבעת הקרבוראטורים, הייתה בעיה שהמנוע עבד על 3 צילינדרים. בדקנו את מערכת ההצתה ולחץ דלק, שיפצנו את הקרבוראטור בצילינדר מס' 1 , החלפנו כבלי הצתה ופלגים הכול היה תקין. הקומפרסיה הייתה כמעט שווה בכול הצילינדרים.
הורדנו את סעפת היניקה, והעמדנו את המנוע בנמ"ע. המכשיר "הלא מקצועי" הראה בשעון תת לחץ 10 PSI.
ז.א דליפה רצינית. מאחר שלא הייתה בעיה בבדיקת הקומפרסיה, הסקתי שיש בעיה בתעלה של הראש.
במקום ווקום החדרתי לחץ לתעלה דרך המכשיר, האוויר יצא דרך חור קטן ליד הפלג. התברר שחוכמולוג אחד בטרם קנינו את הרכב, ביצע שיפורים ועשה פורטינג לתעלות היניקה, הצלחתי לתקן את החור בלי להוריד ראש. החרט אמר שאינו יכול להלחים את החור, וצריך ראש חדש.
מה שקרא הוא, שהמנוע בצילינדר מס',1, שאב יותר אוויר מדלק ושינה את יחס התערובת. לא ניתן היה לעלות על כך ללא המכשיר, משום שכאמור לא הייתה בעיה בקומפרסיה. הרכב נסע כבר 200 ק"מ ללא שום בעיה.
הבעיה הנ"ל עלולה להיות גם במנוע הזרקה, חיישן MTP או MAF ישדרו למחשב שעובר דרכם פחות לחץ או כמות.
במערכות הזרקה שיש חיישן MAP, אין חיישן MAF ולהיפך.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|