צפה בהודעה יחידה
ישן 11-12-12, 18:49   #5
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
צטט:
במקור פורסם על ידי רפי לין צפה בהודעה

כמצתים (פלאגים), חוטי הצתה וסלילי הצתה (COIL) והסבר לכך:
מתח ההצתה הנוצר בסליל המשני שבסליל הצתה עולה בערכו עד שהוא מצליח לפרוץ את המרווח שבמצת (פלאג).
אם המרווח מצת או אינו מקורי עלול מתח ההצתה לא לפרוץ במתח הנכון ומתח ההצתה הזה ממשיך לעלות לערך גבוה עד שהוא פורץ, פנימית, בתוך סליל ההצתה. פריצת מתח פנימית זאת, משרה בחזרה מתח כלשהוא, גבוה מדי, בסליל הראשוני של סליל ההצתה ומתח מושרה זה חוזר אחורנית למודול ההצתה שנמצא בתוך מחשב נהול המנוע והמודול הצתה (עם המחשב) עלול להיפגע.

בברכה - רפי לין
לא הבנתי למה במקרה הזה מרווח מצת מנוע אמור להיות גבוה מדי, או פגום.
בפלג NGK תואם מקורי המרווח שווה למקורי. וחוץ מיזה ניתן ורצוי לכוון את מרווח הפלגים לפני ההרכבה עם פילר, גם לפני שמרכיבים פלגים אלה או אחרים.
לדבריך גם במקרה של פלג פגום ייגרם נזק למחשב. תרשה לי לחלוק על הקביעה.
הגיעו אלי מכוניות שעבדו על 3 פלגים, משום שפלג אחד נסתם משמן. נסעו כך לא מעט זמן ולא נגרם נזק למחשב. במחשב הרכב כמו בכול מחשב אחר יש רכיבים אלקטרונים שמתבלים עם הזמן.
קבל יבש או הלחמות יבשות או הג'וק, הם הסיבה לתקלה במחשב.
אין במעגלי החשמל "עלול", אם נכון היה הדבר, בכול בעיה בפלג או בכבלי הצתה או בסליל חליפי היה נשרף המחשב.
ותאמין לי שלפני שנה וחצי החלפתי קוייל לא מקורי במאזדה לנטיס 2000, של הכלה שלי ועד היום אין בעיה.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט