צפה בהודעה יחידה
ישן 25-10-12, 03:18   #1
amitbl
Senior Member
 
האווטאר של amitbl
 
תאריך הצטרפות: Jun 2009
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פיאט פונטו אקטואל
הודעות: 164
בעיה בדוושת קלאצ' - אבחון כ"כ מוטעה בב.ט.?

פונטו ספייס ידנית 2006. עברה 112,000, החלפתי קלאצ' מקורי במוסך ב.ט. באר-שבע לפני קצת יותר משנה, כשהרכב היה על בערך 100,000. עסק שהיה יקר כמובן...

חשוב לציין גם שאני נוהג מאוד בעדינות, לא זורק קלאצ' וכו'.

שבוע שעבר ביום חם, לחצתי על דוושת הקלאצ' בשביל להעביר מראשון לשני בתחילת נסיעה, והדוושה נשארה לחוצה ולא חזרה למצבה המקורי.
עצרתי בצד ושיחקתי עם הדוושה ולאימתי הדוושה הייתה "דביקה", עד כדי שממש הפחיד אותי להמשיך את הנסיעה הביתה. מיד נסעתי לאט ובזהירות לב.ט. ב"ש , המוסך הקבוע שלי, וביקשתי עזרה ראשונה.
דיברתי עם מאיר, ששלח אלי את אחד המוסכניקים שלו שיאבחן לי את התקלה. בעודו ממשיך בדרכו אל המשרד הוא אמר בחפיזות שמנסיונו זה יכול להיות קלאצ' או משאבת קלאצ'. ואז עצר, פנה אליי והתבדח כשאמר "או שניהם". אותי זה לא מאוד שעשע והזכרתי לו שהחלפתי קלאצ' אצלו לפני פחות מ20K, והוא אמר "בסדר, נבדוק ונראה".
מוסכניק שלו התפנה אלי, לחץ כמה לחיצות על הדוושה ואמר "קלאץ' גמור".
המנוע כבוי, ואת האבחנה הזו הוא ביצע תוך 10 שניות רק על-סמך הפידבק מהדוושה.
אמרתי לו שזה לא נראה לי הגיוני, שהקלאצ' יחסית חדש, שאני לא קורע את הרכב, ושאני מבקש שהוא יהיה בטוח לפני שהוא מאלץ אותי להוציא 1500 שקל.
הוא קרא למוסכניק נוסף, הם החליפו כמה מילים ברוסית. פתחו מכסה מנוע, אחד שיחק בדוושה, השני הסתכל על המנוע הכבוי, ואחרי כמה שניות שניהם אמרו לי "קלאצ'".

משהו לא היה נראה לי.
התייעצתי עם חבר שגם בעלים של פונטו, והוא הפנה אותי למוסכניק שלו - מוסך איבן - שנמצא כמה דקות נסיעה משם.
"בחור נחמד, מקצועי מאוד בפיאט, והכי חשוב הוא המוסכניק הכי אמין שאני מכיר" אמר לי החבר.
איבן שיחק כמה דקות עם הקלאצ' ואמר לי שמנסיונו - מדובר דווקא על משאבת קלאצ'.
משם הוא נכנס לרמת פירוט מאוד גבוהה לגבי מה בדיוק הלך שם לדעתו. הוא דיבר על משאבה עליונה, משאבה תחתונה, איך הן בנויות, ואיזה גומיה בדיוק הלכה שם. כשקלט עליי שאין לי מושג על מה הוא מדבר, הוא שלף משאבה כזו, הרוסה, שבמקרה הייתה לו, והראה לי בדיוק איך היא בנויה, מה תפקידה וכו'.
אני מבין מכונאות מאוד מאוד בסיסית אבל מעולם לא נכנסתי לרזולוציה של הציוד הזה שיושב לי בפונטו. למען האמת גם לא מאוד עניין אותי מה זה המשאבה הזו, אבל כן הרשים אותי רמת השקיפות של איבן, שבה הוא מסביר איך אבחן מה שאבחן, ומה בדיוק הוא צריך לעשות בשביל לתקן, בכל שלב ושלב.
עלה לי 670 שקל אצלו, החלפת משאבה, חדשה ומקורית, כולל עבודה ומע"מ. אני לא יודע אם זה מחיר טוב, אבל זה בהחלט נראה לי הוגן עבור הרכיב והשעה-שעתיים עבודה האלו.
הקלאצ', כמובן, כמו חדש כרגע.

אני מצטער על הפוסט הארוך, אבל מה שמטריד אותי בכל הסיפור הזה זה איך בב.ט, המוסך המורשה היחידי בב"ש, יכולים להרשות לעצמם (ברמת האמינות) לאבחן שקלאצ' חדש גמור בבדיקה לא רצינית של 10 שניות - כשזה יכול להיות משהו כ"כ הרבה יותר פשוט (וזול!)
יש באמת דרך לדעת אם הקלאצ' גמור בלי להניע? (כשהחלפתי קלאצ' לפני 20K זה היה ברור שהוא גמור, כי כל לחיצה על הדוושה גררה רעש של שפשוף דיסקיות שהיה קשה לפספס).
amitbl מנותק  
הגב עם ציטוט